Zielsko między kamieniami
Zielsko między kamieniami
Witam. Co można zrobić, żeby na takim pasie wzdłuż domu nie wyrastało zielsko? Wyrywałam wszystko ok.1,5tyg.temu, znow to samo. Dodam, że pod kamyszkami jest tylko ziemia. Czy położenie folii lub czegoś innego coś da? Tak by "ziemia oddychała" a nic nie wyrastało. Prosze o poradę, bo jestem "zielona" i spędza mi to sen z powiek. Pozdrawiam.
http://imageshack.us/photo/my-images/155/1006867ve.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/155/1006867ve.jpg
- krzysiek1240
- 200p
- Od: 23 lut 2008, o 13:59
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Re: Zielsko między kamieniami
Podłóż pod kamienie agrowłókninę i po sprawie.
Przez nią będzie wsiąkać woda i ziemia będzie ,,oddychać''. 

Pozdrawiam Krzysiek
-
- Przyjaciel Forum - Ś.P.
- Od: 24 sty 2007, o 11:59
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
- Kontakt:
A ja powiększył bym grubość warstwy żwiru i zmienił jego frakcję na większą. Widać ze zdjęcia, że masz tam mieszankę żwiru z łamanego kamienia z piasakiem. Stąd ten problem. Myślę, że sam żwir o frakcji 2 do 4 cm i grubości warstwy ok 10 cm rozwiąże problem. Bardzo dobry do tego celu jest żwir rzeczny, płaski owalny. Agrowłóknina pod żwirem zapobiegnie "wbijaniu" się żwiru w podłoże i wychodzeniu piasku z podłoża wyżej, co w efekcie zapobiegnie pojawianiu się chwastów.
Pozdrawiam, Paweł Woynowski
"MIKRO JEZIORO"- Projektowanie i budowa założeń wodnych w ogrodach, konserwacja i doradztwo.
"PORADNIK" - Oczko Wodne
"MIKRO JEZIORO"- Projektowanie i budowa założeń wodnych w ogrodach, konserwacja i doradztwo.
"PORADNIK" - Oczko Wodne
-
- 200p
- Od: 24 maja 2011, o 14:22
- Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Witam,
Zarówno agrowłóknina jak i większa frakcja żwiru i jego grubsza warstwa zapewnią odpowiednie zacienienie podłożu, a w takich warunkach chwasty nie mają szansy. Sam żwir jest o tyle mniej pewnym rozwiązaniem z racji bycia materiałem mobilnym podatnym na roznoszenie po ogrodzie (jednak warstwa gr. 10-15 cm powinna rozwiązać problem).