Samosiejki drzew owocowych
Samosiejki drzew owocowych
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem początkującym ogrodnikiem mam parę pytań a chodzi dokładnie o to ze blisko mojej działki jest sad którym się nikt nie zajmuje już od kilku lat.Jest w nim bardzo dużo młodych sadzonek drzewek owocowych które same wyrosły są to wiśnie śliwki czereśnie gruszki i jabłonie drzewka te mają od 50cm do 1m. Czy nie jest za późno ze by je teraz przesadzić na swoją działkę? Czy takie drzewka które wyrosły sobie zupełnie same na dziko będą owocować jak dorosną?
-
- 500p
- Od: 3 mar 2012, o 16:24
- Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Re: Drzewka owocowe
Nie da się przewidzieć jakie będą owoce takich drzewek, jednakże w końcu zaowocować powinny (w latach 60-tych zazwyczaj takie wsadzano na podwórkach). Natomiast co do przesadzania, to wielu z nas robiło to nawet w środku wakacji. Jednakże trzeba się liczyć z tym, że trzeba wtedy często podlewać i że część może nie przeżyć.
-
- Przyjaciel Forum - gold
- Od: 8 gru 2011, o 07:54
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Największe szanse na dobre owoce z takich siewek owoce będziesz mieć przy wiśniach i czereśniach, potem śliwki (ale czasem trafi się straszny kwas!) a jabłonie i grusze to już mała szansa na coś wartościowego z siewki.
Zielonym do góry!!!
- jokaer
- -Moderator Forum-.
- Od: 14 lut 2008, o 08:21
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
- Lokalizacja: Pogórze Ciężkowickie 385 m npm; na granicy Małopolski z Podkarpaciem
Śliwki, jeśli to są węgierki to będą dobre.
Tak w ogóle to podejrzewam, że większość tych drzewek,
tzn śliwy i wiśnie, to niekoniecznie siewki, a raczej odrosty.
W ten sposób pozyskiwałam wiśnie, śliwy węgierki i mirabelki.
Tak w ogóle to podejrzewam, że większość tych drzewek,
tzn śliwy i wiśnie, to niekoniecznie siewki, a raczej odrosty.
W ten sposób pozyskiwałam wiśnie, śliwy węgierki i mirabelki.
Pozdrawiam- Jola Spis treści w uprawie warzyw
----------------------------------------------------