Roślina okrywowa na dużą powierzchnię
Roślina okrywowa na dużą powierzchnię
Witam, na wstępie muszę zaznaczyć że jestem ogrodnikiem początkującym dlatego też moje problemy mogą wydawać się śmieszne jednakże od dłuższego czasu przeszukuję internet, pisma i literaturę ogrodniczą i niestety nie udało mi się znaleźć rozwiązania nurtującego mnie problemu. Od niedawna jestem właścicielką dosyć dużego ogrodu. Powierzchnia ok 50 ar w tym staw zajmujący ok 10 ar. na działce znajdują się już jakieś nasadzenia: głównie iglaki drzewa i krzewy ale są również wysokie drzewa liściaste. Działka graniczy z rzeczką dlatego teren jest raczej wilgotny, torfowy. Moim problemem są chwasty które nieustannie zarastają całą działkę (pokrzywy, mlecze itp.). Tradycyjny trawnik nie zda egzaminu gdyż nie mam niestety czasu na jego koszenie tym bardziej na takiej powierzchni. Myślałam o jakiejś roślinie okrywowej tyle że nie wiem czy jest możliwość zasiania takiej rośliny (sadzonek byłoby za dużo), myślałam o macierzance jednakże jest ona miododajna i boję się zbyt dużej aktywności pszczół, poza tym nie wiem czy po zwalczeniu chwastów jakakolwiek roślina okrywowa będzie w szybkim czasie rozrosnąć się do tego stopnia aby uniemożliwić wzrost chwastom. Moim celem jest pozbycie się chwastów i wprowadzenie na całości jakiegoś porządku. Okolice domu czy tereny przy ścieżkach obsadzę rabatkami jednakże nie mam pomysłu na całość. Może ktoś wspomoże mnie jakimś ciekawym pomysłem
- piortkowice
- 1000p
- Od: 13 sty 2013, o 11:22
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Re: roślina okrywkowa na dużą powierzchnię
ja jednak proponuję trawnik na taka powierzchnię, rośliny nawet okrywowe musisz przyciąć lekko żeby się rozrosły, poza tym od razu nie wytworzą silnego kobierca - tak uważam.
Poza tym tak jak wspominałaś od razu po wytępieniu chwastów będzie to trudne.....
Poza tym tak jak wspominałaś od razu po wytępieniu chwastów będzie to trudne.....
- szkodnikk
- 200p
- Od: 2 sty 2014, o 10:48