Regeneracja trawnika

Rośliny wieloletnie, trawy, paprocie, lawenda, chryzantemy, piwonie, ...
ODPOWIEDZ
potryk4us
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 1 maja 2013, o 19:43
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Regeneracja trawnika

Post »

Witam wszystkich na wstępie :wink:
Chciałym was prosić o poradę dotyczącą regeneracji/odbudowy trawnika.
Zaczynając, posiadam razem około 2000m2 trawnika, dwie działki.
Na dwóch 'częściach' jest mech, na innej są mlecze. Ogólnie trawa w słabej kondycji.

Dla tego kieruje się do was Panowie i Panie :) Co byście poradzili w sprawie terj trawy. Wiem że trzeba po pierwszychm koszeniu dokonać wertykulacji potem aeracji, następnie użyć odżywki i obficie podlać. Posiadam aerator/wertykulator elektryczny, siewnik i oczywiście kosiarke.

Jak najlepiej zorganizować plan regenracji, mogę dopiero zacząć po 10maja ponieważ za parę dni matura...
Co dokupić, jak zacząć? Proszę o wyrozumiałość gdyż jestem na prawdę laikiem :wink: z Góry dzięki za pomoc!
Ponieżej załączam zdjęcia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
x - o -0
---
Od: 1 wrz 2010, o 00:07

Re: Regeneracja trawnika

Post »

potryk4us pisze:Witam wszystkich na wstępie
1. odchwaścić
2. Kosić
3. Aeracja nie mylić z wertykulacją
4. Podać nawóz
5. Cieszyć się widokiem zielonej i gęstej trawy

Nie ma urządzeń 2in1 wertykulator/aerator. Z przyczyn technicznych nie da się tego połączyć.
Awatar użytkownika
zakol13
50p
50p
Od: 7 lip 2011, o 19:47

Post »

Pozwolę sobie użyć zdjęcia i zapytać:

Obrazek

Czy w takim przypadku wystarczy samo koszenie, aeracja i nawóz? U mnie występują podobne braki trawy i pomimo nawozu, koszenia, dosiania trawy oraz przykrycie jej piaskiem i podlewania nic nie chce rosnąć. W niektórych miejscach nowa trawa wschodzi, ale jest kilka takich w których ziemia sama zalega :(
potryk4us
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 1 maja 2013, o 19:43

Post »

ogrod2000 pisze: 1. odchwaścić
2. Kosić