Wszelkie rady mile widziane
Przechowywanie sadzonek w zimie
-
Agnieszka2203
- 0p - Nowonarodzony

- Od: 18 mar 2013, o 16:12
- Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Przechowywanie sadzonek w zimie
Witam! Z góry przepraszam za może trochę naiwne pytanie, ale jeśli chodzi o ogródek to jestem raczej początkująca
Kupiłam ostatnio kilka drzewek (m.in. jarząb szwedzki), ale chyba z tym zakupem trochę się pospieszyłam, bo znowu sypnęło śniegiem a temperatury są raczej minusowe. Moje pytanie dotyczy przechowywania sadzonek - na razie trzymam je w nieogrzewanym pomieszczeniu przykryte agrowłókniną zimową... Ale co dalej? Czy w takich warunkach one spokojnie przetrzymają jakiś czas?
- dorkow0
- Przyjaciel Forum - gold

- Od: 17 sty 2013, o 22:58
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Re: Przechowywanie sadzonek w zimie
Jak są w doniczkach, to spokojnie przetrzymają... Tylko nie dopuść do zbytniego przesuszenia bryły korzeniowej, ale też nie przelej, bo zgnije... 
-
Agnieszka2203
- 0p - Nowonarodzony

Dzięki za odpowiedź. Zaglądałam tam do nich dzisiaj i mam wrażenie, jakby ziemia w doniczkach była zmarznięta. Dlatego nie bardzo wiedziałam, czy je podlewać czy nie (bo ta woda z podlewania zamarznie... Chyba...) 
- dorkow0

Jak ziemia zamarznięta, to oczywiście nie podlewaj... Ja bym jeszcze okryła włókniną, albo podłożyła jakiś styropian pod doniczki, jak są na jakimś betonie... Tak w celu izolacji... 
-
Agnieszka2203
- 0p - Nowonarodzony

Mam taką agrowłókninę zimową, użyłam jej do przykrycia. Niby ma chronić przed przemarznięciem... Ustawiłam wysoko, żeby nie stały na "gołym" betonie.
Cóż, byle do wiosny...!
Pozdrawiam
Cóż, byle do wiosny...!
Pozdrawiam
-
miododajne
- 20p - Rozkręcam się...

- Od: 18 mar 2013, o 11:52
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Jarząb spokojnie może Być na dworze a nawet powinien
- dorkow0