Co posadzic pod tujami?
Co posadzic pod tujami?
Hej jestem w nowa w temacie ogrodnictwa, od niedawna (1,5 roku) mam ogrodek
. Niedawno podcielam tuje od spodu tak na wysokosc ok 0,5 m moze troszke wiecej poniewaz galazki byly troche zmasakrowane. Tujki wygladaja znacznie lepiej ale teraz nasuwa mi sie mysl zeby cos tam posadzic
i tu jest moje pytanie do Was drodzy forumowicze
: co moze urosnac pod duzymi tujami? Miejsce jest cieniste a ziemia jest sucha. Czy cos w tych warunkach wyrosnie?
- miki___
- 50p

- Od: 10 sie 2011, o 22:02
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Re: Co posadzic pod tujami?
A może jakieś wrzosy, wrzośce- tyle,że one rosną dosyć nisko albo np coś z iglaków płożących np jałowce.
Pozdrawiam ;)
- Frida
- Przyjaciel Forum - gold

- Od: 31 mar 2008, o 13:50
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
U mnie rosną niskie jałowce, trzmielina, wrzosiec (mała kępka), fiołki leśne, pierwiosnki i krokusy.miki___ pisze:A może jakieś wrzosy, wrzośce- tyle,że one rosną dosyć nisko albo np coś z iglaków płożących np jałowce.
A może konwalie i różne odmiany host czyli funkii. U mnie nie wyglada to zle. A w miejscu zacienionym te rośliny
powinny się dobrze czuc.
powinny się dobrze czuc.
- miki___
- 50p

- Od: 10 sie 2011, o 22:02
Wydaje mi się, że konwalie i funkie nie dadzą rady na suchym stanowisku. W zacienionym tak ale nie w suchym.
Pozdrawiam ;)
- Frida

- Od: 31 mar 2008, o 13:50
Można posadzić barwinek (kwitnie wiosną) albo bluszcz, to "pancerniaki", poradzą sobie, wystarczy na początku podlewać.
-
LeroyMerlin
- 200p

- Od: 24 maja 2011, o 14:22
- Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Przy dobieraniu gatunków które można posadzić przy żywotnikach nie trzeba ograniczać się tylko do bylin czy niskich roślin okrywowych. W obecności żywotników dobrze będą rosnąć również krzewy np. berberysy, tawuły japońskie, pęcherznice kalinolistne lub krzewuszki. Pytanie ile miejsca jest pod tymi thujami ;).
Pozdrawiam,
Wojtek - LM
Pozdrawiam,
Wojtek - LM
Pozdrawiam, Wojtek