Róża miniaturka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AnnaBlue
50p
50p
Od: 6 lip 2011, o 14:21
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.

Róża miniaturka

Post »

Przeszukałam forum i niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi, a zatem być może powtarzam coś co już było. Nadmieniam, że jestem bardzo początkującą ogrodniczką i na razie to głównie zamęczam innych pytaniami ;:180
Ale do rzeczy. Na 8 marca dostałam malutką, krwisto czerwoną rózyczkę miniaturkę w doniczce. Po tygodniu nie miała już żadnego kwiatka i wyraźnie wybierała się do różanego raju. Przesadziłam ją do większej doniczki i poobcinałam wszystko co było brzydkie. Stała bidula w domu ledwie żywa, ale przestało jej się pogarszać. Wiosną wystawiłam ją na balkon i tam stała do sierpnia, nie wzbudzając mojego szczególnego zainteresowania, ot bidula na wykończeniu. W sierpniu zauważyłam, że wypuściła jedną dłuższą gałazkę z pąkiem. Jadąc na działkę, zabrałam ją i posadziłam na rabacie w pełnym słońcu. Zakwitła, białym kwiatem wielkości piłki ping-pongowej. ;:138 Przypominam, że wcześniej kwiaty były czerwone i wielkości małego paznokcia.
W sobotę, będąc na działce oniemiałam z zachwytu. Krzaczek pięknie się rozrósł, ma ładny zwarty pokrój, 2 kolejne białe kwiaty i 10 pąków ;:63
Bardzo mi się teraz ta różyczka podoba i bardzo bym chciała by przetrwała zimę. Jak sądzicie czy są na to jakieś szanse? Co powinnam zrobić by te szanse zwiększyć?
Nadzieja jest rośliną trudną do wyplenienia. Można nie wiem ile odrąbać gałęzi i zniszczyć, a zawsze będzie wypuszczać nowe pędy.
Isadora Duncan.
Awatar użytkownika
kania
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 25 maja 2009, o 10:09
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Re: Róża miniaturka

Post »