Obrywanie pąków "roczniakom"

ODPOWIEDZ
cilla77
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 3 lis 2006, o 18:22
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Obrywanie pąków "roczniakom"

Post »

Czy ktoś z Was drodzy różomaniacy praktykuje obrywanie pąków młodziutkim, nowoposadzonym różom?
Awatar użytkownika
Karo
-Administrator Forum-.
-Administrator Forum-.
Od: 16 sie 2006, o 14:39
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Kontakt:

Post »

Kasiu najpierw napisałam o tym w Twoim wątku ogrodowym a dopiero teraz zauważyłam ten watek,
więc pozwolę sobie skopiować tutaj moją wypowiedź.
Deirde pisze:Kasiu - przez cały czas szukam kto dał zalecenia obrywania pąków kwiatowych róż w pierwszym roku, jestem po szkole kierunkowej, a nikt nas tego nie uczył, może ktoś prowadził jakieś badania na ten temat - do tej pory na nic takiego nie wpadłam.
Choć Kasia uważa,że to całkiem logiczna teoria, notabene propagowana na forum przez Hanię - powiem wreszcie,że
mnie ona nie przekonuje i świadomie sama nie mam zamiaru pozbawiać się widoku różanego krzewu obsypanego kwiatami.
Nie kupujemy siewki róży,nie kupujemy nawet kilkuletniej sadzonki a
kupujemy okulizowany krzew z wykształconym już silnym systemem korzeniowym i nie wymaga on
nawet w pierwszym roku uprawy takiego "wzmacniania".

To moje logiczne tłumaczenie zbędności obrywania pąków róż w pierwszym roku uprawy.
Również fachowa literatura do której ja mam dostęp nie sugeruje nawet podobnego działania.
Owszem znana jest mi metoda obrywania pąków u róż wielkokwiatowych
ale robi się to wtedy gdy chce się uzyskać kilka dorodnych,dobrze wykształconych kwiatów u róży wielkokwiatowej z konkretnym celem jak choćby z przeznaczeniem ich na bukiet.
Wtedy obrywa się wszystkie, a raczej uszczykuje się wszystkie drobniutkie pąki na jednym pędzie pozostawiając jeden,który z czasem wykształci się w dorodny pąk.