Malutka kaskada

Oczka wodne, stawy kąpielowe, strumienie, kaskady, skalniaki, rośliny wodne, itp
ODPOWIEDZ
lonix
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 11 cze 2009, o 21:46

Malutka kaskada

Post »

witam

Jestem kompletnym nowicjuszem w tych sprawach dlatego też poszukałem odpowiedniego forum, zarejestrowalem się iszukam pomocy.

Sprawa wyglada nastepujaco.
Taras domu usytuowany jest na pewnej wysokosci i na okolo domu mam skalniak z duzymi i miejszymi kamieniami. W jedny m miescu ma 3 ladnie usytuowane kamienie co dalo mi do myslenia o zrobieniu kaskadu. Kaskada moze duzo powiedziane.
Chcialbym aby puscic wode z wywierconego otworu w gornym kamieniu lub bezposrednio z niego maskując otwor wyjsciowy. Woda zlatuje po kamieniu i wpada na drugi kamien lub bez posrednio w malej wielkosci zbiorniczek wodny (jest miejsce pomiedzy dwoma dolnymi kamieniami okolo 30cm2 powierszni. Tam woda sie zbiera i wylewa pomiedzy tymi wlasnie kamieniami spadajac na jakij jeden plaski ktory uloze pod szczelina miedzy nimi. A z nigo na ulozone male kamyczki.

Takie male cudenko nie halasujace zbytnio.

Chodzi o to aby wode spod tych kamyczkuw transpotrowac do gory pompką gdzies 1m do gory.
Nie wiem jak podesjc do sprawy. Moje pytania;
1' jakiej wielkosci zbiornik musze miec pod tymi kamieniami i w jaki sposob zbierac wode. Przypiominam ze zbiera ona sie wyzej ale nie ma jej za wiele.
2' jakiej mocy pompka i moze podyniety pomysl jakiej firmy itd. Woda ma splywac delikatnie czyli cos regulowanego byloby najlepsze abym dobral sobie moc strumienia wody.
Nie che oczywiscie tracici masy pradu na to przedsiewziecie ale sodza ze na takie małe coś to chyba mozna dobrac jakas pompeczke.
3' jak to wszystko podlaczyc aby mialo rece i nogi?

Ten srodek pmiedzy kamieniami chce wybetonowac szczelnie i posypac kamyszkami.
Dołączam fotki.
Z gory Dzięki za pomoc. Jutro chce sie zabierac za wybetonowanie odpowiednich czesci wiec jeśli ktos odowie dzisiaj to Dzięki wielkie.

Obrazek Obrazek Obrazek