Lilie wodne - bordowy kolor liści

Oczka wodne, stawy kąpielowe, strumienie, kaskady, skalniaki, rośliny wodne, itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ania1590
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 3 kwie 2009, o 08:31
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Kontakt:

Lilie wodne - bordowy kolor liści

Post »

Czy o tej porze roku wszystkie lilie wodne mają bordowe liście, czy tylko u mnie? Czy można na tej podstawie powiedzieć coś na temat odczynu wody?
ania1590
Awatar użytkownika
SEWERYN_S
50p
50p
Od: 3 maja 2009, o 12:36

Post »

Witam. U mnie także mają bordowe liście ale czy to normalne, to nie wiem, ponieważ lilie mam od zeszłego roku i nie znam się na nich , ale sądze że to raczej po zimie i się dopiero wybarwią. Myślę, że w tym temacie wypowie się ktoś, kto się na tym zna i ma praktykę.
Awatar użytkownika
AurorA
200p
200p
Od: 30 sty 2007, o 19:57
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Kontakt:

Post »

To zależy od odmiany lilii, ale generalnie można przyjąć że pierwsze liście lilii wodnych są bordowe.
Pozdrawiam Arek.
Oczko wodne żaden problem
kiler
50p
50p
Od: 20 mar 2006, o 01:07

Post »

Nie koniecznie. Liście lili te podwodne(np białej lili) są jasno zielone a liście pływające, skórzaste są zielone zazwyczaj z wierzchu a od spodniej strony są brunatne. Liście podwodne zazwyczaj są zielone no chyba że to jakaś szczególna odmiana lili która ma wszystkie liście bordowe.Młode liście podwodne mogą być po prostu zaglonione i dlatego wyglądają inaczej niż zwykle(u mnie często tak bywa).
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Karo
-Administrator Forum-.
-Administrator Forum-.
Od: 16 sie 2006, o 14:39
Kontakt:

Post »

AurorA pisze:... generalnie można przyjąć że pierwsze liście lilii wodnych są bordowe.
Uważam ,że to jest właściwa odpowiedź na Twoje pytanie Aniu.
Mam lilie od dawien dawna i zawsze ich pierwsze liście (choc nie tylko) są bordowe.
To zależy moim zdaniem od temperatury wody.
Póki sie nie ogrzeje póty liście będą bordowe.
Tak dziś wygląda moje oczko

Obrazek