Jak przyciąc krzewy w pierwszym roku ?
- maryann
- Przyjaciel Forum - gold
- Od: 3 wrz 2007, o 14:31
- Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Jak przyciąc krzewy w pierwszym roku ?
Pytanie proste i może banalne, ale w różach jestem początkujący. O odmianach pisałem tu i dalej. A teraz(może trochę późno), ale jeszcze myślę upewnić się co do przycięcia krzewów posadzonych zeszłej jesieni- zostawić 2-3 gałązki a na każdej 3-5 oczek? Czy inaczej? Oczywiście co suche już przycięte a ogólnie ich kondyncja po zimie wydaje się wyśmienita.
Każdy potrzebuje prawdy. Wielu, o ironio, tak bardzo, że zamiast jej poszukać- prawdą nazywają kłamstwo!
- pelagia72
- Od: 2 mar 2009, o 21:09
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Witaj Maryann!
Twoje róże posadzone jesienią - pewnie niewiele urosły,(powinno się je przyciąć po posadzeniu).
pewnie mają nie więcej niż 2 - 3 pędy. nie wycinaj żadnych pędów tuż przy ziemi, chyba,że zmarznięte,możesz wszystkie skrócić z góry o kilka cm.Jeżeli róże są wyższe (nie wiem z jakiej grupy masz te krzewy, każde tnie się trochę inaczej np. wielko i wielo - kwiatowe mocniej niż np. okrywowe) to przytnij więcej, jednak nie zostaw pędów krótszych niż 25 cm.
Pozdrawiam już świątecznie.
;:53 ;:61
Twoje róże posadzone jesienią - pewnie niewiele urosły,(powinno się je przyciąć po posadzeniu).
pewnie mają nie więcej niż 2 - 3 pędy. nie wycinaj żadnych pędów tuż przy ziemi, chyba,że zmarznięte,możesz wszystkie skrócić z góry o kilka cm.Jeżeli róże są wyższe (nie wiem z jakiej grupy masz te krzewy, każde tnie się trochę inaczej np. wielko i wielo - kwiatowe mocniej niż np. okrywowe) to przytnij więcej, jednak nie zostaw pędów krótszych niż 25 cm.
Pozdrawiam już świątecznie.

- maryann
- Od: 3 wrz 2007, o 14:31
- Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Dzięki za życzliwość, ja już 'świętowałem'.