Problem z chwastami jakiej chemii użyć na wiosnę
-
- 0p - Nowonarodzony
- Od: 14 paź 2008, o 11:17
Problem z chwastami jakiej chemii użyć na wiosnę
Witam kupiłem działkę strasznie zapuszczoną.Pełno na niej mlecza ,wysokich traw ,kwiatów których nie chcę.Na razie skosiłem tę łąkę mam zamiar to przekopać i powybierać korzenie ale co dalej...Proszę o podpowiedź ponieważ jestem dopiero początkującym działkowiczem. Serdeczne dzięki za jakąkolwiek radę

No nie wiem - coś mi tu warzywniakiem pachniehanka55 pisze:zasiać trawę i kosić, kosić, kosić

Teraz jest dobry czas na przygotowanie gleby. Poproś kogos o ocenę ziemi na działce - warto na tym uprawy ( jesienne przekopywanie) zaplanować właściwe nawożenie w celu poprawy pH ( wapnowanie) czy struktury gleby dodając torf, kompost, piasek, glinę, obornik itp.
Witam.
Witam sposób podany przez Hankę ,dla trawnika jest w zupełności wystarczający...ja nawet w ogóle nie walczyłem z chwastami -wyłącznie częste koszenie-oczywiście trawnika "angielskiego" nie uzyskuję w ten sposób.
Jeżeli natomiast miałby być warzywnik lub rabatki,to warto moim zdaniem chwasty trwałe zwalczyć chemicznie.A pora jesienno-zimowa dla zwalczania takich chwastów jest idealna.Pisałeś ,żeś skosił,odczekać aż odrośnie i opryskać miejsca pod warzywnik i rabatki -glifosatem(Roundup 360SL lub jego dowolny zmiennik).Proponuję dawkę~100ml/5lwody/100m kw.Zabieg można wykonywać gdy w ciągu dnia temperatura wzrasta do minimum 3-5 stopni powyżej zera,nocne przymrozki nie szkodzą.Uwaga!Jeżeli oprysk zrobisz zimą to środek będzie działał także doglebowo ,aż w dzień temperatura nie wzrośnie powyżej ~14 stopni.Gdy już się tak ociepli ,środek ulegnie rozkładowi.
Hej.
Witam sposób podany przez Hankę ,dla trawnika jest w zupełności wystarczający...ja nawet w ogóle nie walczyłem z chwastami -wyłącznie częste koszenie-oczywiście trawnika "angielskiego" nie uzyskuję w ten sposób.