Od 2 miesięcy jestem członkiem PZD i zostałem posiadaczem działki. Zakup był błędem, gdyż działkę zakupiłem w marcu gdy była sucha, a od lipca zaczęło robić się na niej bagno. Działka jest w dole, nachylenie jest z dwóch stron, oba spadki prowadzą na moją działkę.
Nie widzę za bardzo perspektyw na pomoc z zarządu, mam ogromną motywację żeby doprowadzić tę działkę do użytkowania.
Obecnie mam do załatwienia 3 strumyki przechodzące na i obok działki. Jeden to ten o który będę pytał, drugi jest mniejszy, zostawię go na później, a trzeci to potok który idzie przez środek alei którą za każdym razem próbuję dostać się na swoją działkę.
Z racji wykonywanego zawodu mam trochę wiedzy o zasadach odwodnienia, ale nie znam się na materiałach które wybrałem.
Proszę rozpatrywać mój plan pod kątem przede wszystkim ekonomicznym, a nie profesjonalnym. Wiadomo, że profesjonalista postawi studnie z kręgów betonowych, wynajmie minikoparkę do korytowania, położy pomarańczowe rury PCV 200mm i zasypie wszystko piaskiem, żwirem i da geowłókninę...
Ja uważam, to działka rekreacyjna, a więc mogę pokombinować, może się uda i nie będzie to się wiązało z obciążeniem finansowym (na działkę, która sporo kosztowała a nie mogę do niej nawet dojechać wózkiem dziecięcym).
Wybrałem rurę drenarską pełną, koszt ok 2,3zł/mb a nie zapcha się, po obsypaniu piaskiem nie powinna się uszkodzić podczas chodzenia po działce (PCV 110 to koszt ok 12zł/mb, a 160 to 20zł/mb).
Początek to odstojnik, jeszcze nie wiem jak go zrobię gdyż ciągle napływają ogromne ilości wody i mułu, może jakoś wybetonuję. Instalację zaczynam nasadką z kratką, aby nie wlazły mi do niej żaby czy nie zapchały jej liście.
Dałem trójnik do prowizorycznej toalety, aby moja żona mogła spędzać ze mną więcej czasu, nie ma tam żadnego miejsca na skorzystanie, więc wydzielę kabinę w środku mojej zdobycznej altanki (6m2).
Dalej idzie trójnik z czyszczakiem, liczę że ot wystarczy aby w razie awarii odmulić rurę do wlotu.
Proszę o wskazówki i opinie