Tunel foliowy i przymrozki.
-
- 50p
- Od: 27 maja 2007, o 18:16
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Tunel foliowy i przymrozki.
W tym roku założyłam tunel foliowy 4 x 3 x 2 i posadziłam w nim pomidory. Ponieważ nie mam doświadczenia w tym zakresie proszę o podpowiedź czy należy dodatkowo zabezpieczać pomidorki przed przymrozkami. Mój sąsiad wokół namiotu na wysokości ok 1 m dodatkowo położył dwie warstwy starej folii twierdząc , że zimno idzie od ziemi. Wyczytałam też , że można palić znicze w namiocie. Przy jakiej temperaturze należy zabezpieczać i jakie macie sprawdzone sposoby ?
Pozdrawiam - Teresa - okolice Wielkich Jezior Mazurskich
Pozdrawiam - Teresa - okolice Wielkich Jezior Mazurskich
Z tym rozkładaniem folii to nie wiem jak jest, jeszcze się z tym nie spotkałam. Ja w szklarni mam pomidory i jeśli ma być przymrozek to mąż zapala kilka zniczy i rzeczywiście jeszcze nigdy (przez 4 lata) nic mi nie zmarzło. I oby tak dalej bo w tym roku też już pomidorki są posadzone a przymrozki mają być. Tunel mam pierwszy raz na ogórki i też im coś zapalę bo folia trochę gorzej trzyma ciepło (chyba). Może to mało profesjonalny sposób z tym zniczem ale jego rodzice całe życie tak robili na swoim małym gospodarstwie i się sprawdzało.
Ja troszkę roślin zimowałam w szklarni np truskawki w doniczkach czy inne kwiaty, które miu w niej kwitły aż do mrozów -25. Ziemia jak popiół, nie zamarzała wcale. Roślin też nie okrywałam. I w tym roku będę tam zimować pomarańczę trójlistną tylko ją na wszelki wypadek wkopię z donicą. A korony nie będę jej okrywać, ew. jak będą wielkie mrozy.
- lukas93cs
- 200p
- Od: 29 maja 2009, o 10:46
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
- Kontakt:
Re: Tunel foliowy i przymrozki.
Witam
Mam zamiar w tym roku zrobić tunel 5m X 2,5m X koło 1,8m
I tak się zastanawiam jak to będzie w zimie się sprawdzało przy mrozach -25 może nawet -30 max?
Bo myślę w nim trzymać ukorzenione sadzonki iglaków.
Jak u was się takie tunele spisują przy takich morzach?