Tunel foliowy i przymrozki.

Jak zbudować tanio i szybko ? Rozwiązania, praktyczne pomysły i wskazówki. ZRÓB TO SAM. Narzędzia, sprzęt do ogrodu.
TessGa
50p
50p
Od: 27 maja 2007, o 18:16
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.

Tunel foliowy i przymrozki.

Post »

W tym roku założyłam tunel foliowy 4 x 3 x 2 i posadziłam w nim pomidory. Ponieważ nie mam doświadczenia w tym zakresie proszę o podpowiedź czy należy dodatkowo zabezpieczać pomidorki przed przymrozkami. Mój sąsiad wokół namiotu na wysokości ok 1 m dodatkowo położył dwie warstwy starej folii twierdząc , że zimno idzie od ziemi. Wyczytałam też , że można palić znicze w namiocie. Przy jakiej temperaturze należy zabezpieczać i jakie macie sprawdzone sposoby ?
Pozdrawiam - Teresa - okolice Wielkich Jezior Mazurskich
mila1003
200p
200p
Od: 9 mar 2009, o 10:41
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Post »

Z tym rozkładaniem folii to nie wiem jak jest, jeszcze się z tym nie spotkałam. Ja w szklarni mam pomidory i jeśli ma być przymrozek to mąż zapala kilka zniczy i rzeczywiście jeszcze nigdy (przez 4 lata) nic mi nie zmarzło. I oby tak dalej bo w tym roku też już pomidorki są posadzone a przymrozki mają być. Tunel mam pierwszy raz na ogórki i też im coś zapalę bo folia trochę gorzej trzyma ciepło (chyba). Może to mało profesjonalny sposób z tym zniczem ale jego rodzice całe życie tak robili na swoim małym gospodarstwie i się sprawdzało.
Awatar użytkownika
mommy_b
200p
200p
Od: 25 kwie 2008, o 19:47

Post »

Ja też zapalam kilka zniczy jak mają być przymrozki i jeszcze nic nie zmarzło. Wprawdzie to mój drugi rok ze szklarnią, ale nawet jak były przymrozki to znicze w zupełności wystarczyły by ochronić roślinki.
Awatar użytkownika
ketjow
100p
100p
Od: 8 lut 2009, o 21:55
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: "KOPERNIKOWO" lub jak kto woli "KRZYŻAKOWO" lub "THORN"

Post »

a jak folia reaguje na wysoką temperaturę wydzielaną przez znicze.
Pozdrawiam Wojtek
Awatar użytkownika
kozula
Przyjaciel Forum - gold