pH ziemi

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamkamk
200p
200p
Od: 7 maja 2009, o 14:18

pH ziemi

Post »

Pytanie amatorki :), jak sprawdzić pH ziemi?
Awatar użytkownika
colezka
500p
500p
Od: 6 maja 2009, o 12:21

pH

Post »

Wydaje mi się że najlepiej pH-metrem, można je kupić w dobrych sklepach ogrodniczych albo np. na allegro
Pozdrawiam Łukasz

Pogoda jak kobieta zmienna jest :D
Awatar użytkownika
kamkamk
200p
200p

Post »

A można coś wywnioskować na podstawie roślin które rosną na danym terenie. Nie jestem aż tak ciekawa żeby zaopatrywać się w urządzenie, jestem amatorką i raczej pozostanę :)
Awatar użytkownika
colezka
500p
500p
Od: 6 maja 2009, o 12:21

pH

Post »

Znalazłem na internecie coś takiego:
1)
,,Domowym sposobem na sprawdzenie tego czy nasza gleba nie jest zbyt kwaśna jest polanie małej grudki ziemi octem. Jeśli w wyniku polania zaczną pojawiać się na powierzchni pęcherzyki powietrza, oznaczać to będzie, że ziemia zawiera wapń i nie ma zbyt kwaśnego odczynu. ''

2)
,,Inny sposób to obserwacja „naturalnych wskaźników”, jakimi są rośliny samorodne, mające mały zakres tolerancji pH. Jeśli na naszej działce, ogrodzie lub polu pojawiają się wymienione niżej rośliny – możemy być raczej pewni, że gleba w tym miejscu ma określony odczyn.
Gleby kwaśne: skrzyp polny, wrzos zwyczajny, koniczyna polna, fiołek trójbarwny, szczaw, borówka i rumian polny.
Gleby zasadowe lub obojętne: mak polny, babka zwyczajna, pokrzywa żegawka, nostrzyk, podbiał pospolity''
Pozdrawiam Łukasz

Pogoda jak kobieta zmienna jest :D
Awatar użytkownika
bishop
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 4 cze 2008, o 22:54
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Kontakt:

Post »

Sądzę, że takie zestawy są właśnie dla amatorów. Ocenianie wg roślin wymaga profesjonalizmu :lol: W ogrodach raczej nie ma naturalnego biotopu, żeby na jego podstawie coś wywnioskować. A gleba 20 m dalej wcale nie musi mieć takiego samego odczynu.