Powrót na główną stronę Forum.

Ogrodniczo Działkowe Forum.
Najlepsi polscy fachowcy. Bazy wiedzy praktycznej. Porady.
Opryskiwacz
* Rejestracja    * Pomoc   * Wyszukiwarka    * Zaloguj 

Strefa czasowa: UTC + 1

Przeszukiwarka poniższego WĄTKU:
Autor Wiadomość
mnmlista_pl
 Tytuł: Żywność z "RODOS-u" prze cały rok dla jednoosobowego gospodarstwa
PostNapisane: 23 sie 2019, o 19:45 
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony

0 szt.
Witam Forumowiczów,

Jakiś czas temu powróciłem z krajowej emigracji (tzn. przeniosłem się z metropolii do małego, rodzinnego miasta) i odziedziczyłem RODOS ok. 411 m2 po zmarłym Tacie. Nie był on uprawiany przez 15 lat. Obecnie wydzielam ogród warzywny ok. 100 m2. Jest też dość duża altana na nim.

Jestem początkującym ogrodnikiem i w związku z tym mam pytanie (problem).

Mianowicie tworzę jednoosobowe gospodarstwo domowe bez dostępu do piwnicy (nowoczesny blok :)). Posiadam trochę miejsca w szafkach kuchennych (aneks w kawalerce) na ewentualne przetwory. Moja dieta to dieta wegetariańska głównie choć jem też mięso (w ograniczonych ilościach) i inne odzwierzęce wyroby. Mam dość dużą lodówkę (150 cm z trzema szufladami w zamrażarce)

Pytanie jest takie. Jak najlepiej rozplanować ten ogród warzywny (jakie rośliny i kiedy siać) tak, aby:

a) w miarę możliwości "zjadać" wszystko na bieżąco, tzn. nie mieć danego warzywa w namiarze a za kilka dni kupować go w warzywniaku?

b) mieć z tego ogródka przez możliwie jak najdłuższy czas wystarczającą ilość pożywienia żeby obyło się bez zakupu w warzywniaku?

c) co i jak przetwarzać czego mam w nadmiarze na okres jesienno-zimowy uwzględniając to, że mogę to trzymać jedynie w zamrażarce/lodówce i temperaturze pokojowej lub w działkowej altanie?

Chodzi mi o możliwie najdokładniejszy "plan" według Twojego gustu. Każda informacja jest dla mnie na wagę złota :-)

Dzięki z góry.

Pozdrawiam
Tomek

Zobacz profil Wyślij e-mail      

Strefa czasowa: UTC + 1

|    Kto przegląda ten dział ?