Pomoc w "wyposażeniu" ogrodu :)

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
ODPOWIEDZ
claudyn
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 1
Od: 11 mar 2017, o 21:53
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Pomoc w "wyposażeniu" ogrodu :)

Post »

WItam! Na wstępie zaznaczę, że jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o tematykę ogrodnictwa :)

Doskonale zdaję sobie sprawę, że zabieram się za to zbyt późno, ale chcę zaprojektować sobie ogród na uroczystość mojego ślubu w przyszłym roku na przełomie czerwca / lipca. Bardzo chciałabym, żeby mój ogród wyglądał lepiej: bardziej bujnie i kolorowo, ale kompletnie nie wiem od czego zacząć.

* najbardziej marzyły mi się piwonie - z tego co wyczytałam, potrzebują ok. 3-4 lata żeby się całkowicie przyjąć. Czy warto jest w ogóle w takim razie sadzić?

Drzewka już mam, bardziej chodzi mi o rośliny / krzewy kwitnące lub bardziej okazałe rośliny zielone.

Proszę o jakieś sugestie! Zarówno o rośliny, które powinnam już zasadzić w tym roku, jak również rośliny jednoroczne (wielorletnie), które miałąbym posadzic w przyszłym roku :)

Mogą być same nazwy, mogą być jakieś pomoce dodatkowe (kiedy posadzić, jak przygotować glebę)

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
Osmunda
500p
500p
Posty: 544
Od: 18 maja 2016, o 08:43
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: nieopodal Pustyni B.

Re: Pomoc w "wyposażeniu" ogrodu :)

Post »

Napisz , sfotografuj co już masz.Jak wygląda sam ogród i otoczenie.Jaka powierzchnia do obsadzenia?
Będziesz tam stawiał na okoliczność uroczystości jakieś pergole ? , namioty? To wszystko trzeba teraz uwzględnić aby zasiewy i nasadzenia nie przeszkadzały.
Uwarunkowań mnóstwo.I jeszcze jedno najistotniejsze pytanie jaki masz budżet ? Czy chcesz to robić zupełnie sam ? Czy masz możliwość zrobić samodzielnie jakieś rozsady ?
Można zrobić piękną ogrodową dekorację , taką właśnie okazjonalną , przy pomocy roślin w donicach ale to może sporo kosztować.