Kompostowanie beztlenowe .Bokashi

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
Awatar użytkownika
sladu
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 1
Od: 21 wrz 2009, o 00:36

Kompostowanie beztlenowe .Bokashi

Post »

Pare meisiecy temu oglądałem Maja w Ogrodzie chyba na TVN , pokazany tam był komostownik zrobiony z beczki , bez wlotów powietrza , od dołu beczka była zakręcana - kompost miał konsystencje papki.
Czy ktoś przetestował , lub widział w rzeczywistości coś takiego ?


W beczke będę chcial magazynowac odpady kuchenne + substancja przyspieszajaca kompostowanie

Trawe wrzucam do kompostownika drewnianego z tym ze nie wiem czy trzeba ja czym przekłądać czy po prostu od tak zawalic cały komostownik trawą i czekać co będzie )

Proszę o ew komentarze (Jestem początkującym ogrodnikiem)
lesioc pisze:
AnniaJ pisze:Dziękuję, Lesiu, za kompostownikowe rady. Myslałam o takim: (wymiary: długość: 66 cm, szerokość 66 cm, wysokość 110 cm, pojemność 390 l) ze względu na niewielką ilośc miejsca a posiadanie miejsca za tujami obok kubłów na smieci, ale skoro mówisz, że to nie nalepszy pomysł, trzeba będzie się zastanowić.
Wydaje mi się, że tak małą ilość odpadów również można by przekompostować, ale niekoniecznie w drewnianym kompostowniku.
Co do ogólnodostępnych plastikowych konstrukcji, to im nie ufam - jakoś wydają mi się kompletnie niepraktyczne.

Kompostowanie tak małej ilości ma jedną wadę - kompost nigdy nie nagrzeje się do takiej temperatury aby "zabić" większość nasion chwastów które mogłyby się tam dostać - dlatego trzeba uważać co się tam wrzuca. Z drugiej jednak strony mały kompostownik trudno zarzucać trawą z kosiarki, bo zapchałby się w ciągu chwili, a nad odpadami kulinarno-domowymi łatwo zapanować.