Agrest - proszę o pomoc

Drzewa owocowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
effa
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 2752
Od: 16 wrz 2007, o 22:22
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Sandomierz

Agrest - proszę o pomoc

Post »

Mam do Was pytanie ponieważ ja jestem zielona :D w temacie krzaków i drzewek owocowych a muszę się Wam pochwalić że miesiąc temu nabyłam ogródek działkowy więc będę jeszcze bardziej zielona ;:oj
Chciałam Was zapytać o agrest bo rośnie tam taki łysy o bardzo zdrewniałym pędzie. Ma on kolce jak na agrest przystało z tego co pamiętam z dziecięcych lat :lol: ale... z ziemi wyrasta kilka młodych pędów które mają liście agrestu ale nie posiadają kolców. I tutaj moje pytanie czy te pędy będą owocować? Bo gdzieś kiedyś słyszałam że jak agrest jest szczepiony to wtedy mogą wyrastać pędy bezkolcowe które należy usunąć bo i tak nie zaowocują. Nie znam się na tym kompletnie i nie wiem co mam robić powiem szczerze - zostawić czy usunąć? Chciałam odmłodzić ten krzak i przyciąć ten zdrewniały a zostawić młode pędy ale teraz to już nie wiem... Jak będę na działce zrobię zdjęcie.
Pozdrawiam Ewa
Rośliny doniczkowe / Kaktusy
Awatar użytkownika
sofijapz
100p
100p
Posty: 187
Od: 11 sty 2015, o 15:42
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Re: Agrest - proszę o pomoc

Post »

Ewa, agrest pienny jest szczepiony na porzeczce złotej, ten patyk to właśnie ta porzeczka, więc w żadnym wypadku nie odcinaj zaszczepionego agrestu, bo zostanie ci tylko ozdobny krzew- natomiast wytnij wszystko co wyrasta z ziemi, gdyż są to odrosty tej porzeczki. Możesz jedynie troszkę skrócić te kolczaste pędy :wink:
Pozdrawiam, Zosia
berthold61
200p
200p
Posty: 443
Od: 3 lis 2017, o 15:07
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Kędzierzyn -koźle

Re: Agrest - proszę o pomoc

Post »

Lub delikatnie te odrosty odkopać i posadzić w innym miejscu i już jest dodatkowy-we krzaczki porzeczki złotej .
Przepraszam za moją pisownię ale nie jestem czystym Polakiem i mam trudności.