Cis - wymagania,cięcie,przesadzanie

Drzewa ozdobne
Awatar użytkownika
Sandra222
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 9
Od: 30 lip 2008, o 10:21

Cis - wymagania,cięcie,przesadzanie

Post »

Chciałabym zmienić troszke aranżację w moim ogrodzie. Niestety wiąże się to z przesadzeniem cisa, który już jest calkiem spory ok. 1,5m. Wiem, że najlepszym momentem byłaby wiosna, ale chciałabym to jeszcze zrobić w tym roku, więc pozostaje jesień. Ale tak się zastanawiam czy warto? Czy Cis to wytrzyma? W jaki sposób to zrobić aby zmniejszyc ryzyko zmarnowania rosliny?
chwaścik
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 643
Od: 28 maja 2007, o 07:22
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Cis - zmiana miejsca

Post »

Sam przesadzałem cisa w tamtym roku, zniósł to dobrze . . . no ale miał około 70 cm a nie 1,5 m. Z tak dużymi egzemplarzami nie mam doświadczenia. Mogę jedynie dodać, że w Internetowej Bazie Roślin w charakterystyce bardzo wielu odmian cisów jest napisane, że "dobrze znoszą przesadzanie".
Awatar użytkownika
dianek
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 895
Od: 24 lip 2008, o 11:43
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Kraków

Post »

cisy są bardzo delikatne, bardzo wrażliwe na zmianę miejsca i przesadzanie, osobiście tak dużego cisa bym nie przesadzała, zwłaszcza w lecie, szkoda roślinki...

może lepszym wyjściem byłoby zaprojektowanie tego fragmentu nieco inaczej - tak by cis spokojnie mógł się wkomponować w aranżację - nie jest sztuką przesadzanie co parę lat roślinek jak nam się coś zmieni, ale takie tworzenie kompozycji, by zasadzone rośliny w nich uwzględniać i włączać w grę wnętrz ogrodowych :)
Miszka007
100p
100p
Posty: 198
Od: 16 cze 2008, o 19:05
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post »

dianek pisze:cisy są bardzo delikatne, bardzo wrażliwe na zmianę miejsca i przesadzanie, osobiście tak dużego cisa bym nie przesadzała, zwłaszcza w lecie, szkoda roślinki...
Przecież napisał/a: