Drzewa i krzewy na tereny podmokłe, okresowo zalewane

Drzewa ozdobne
ODPOWIEDZ
tomek81c
50p
50p
Posty: 93
Od: 15 mar 2007, o 13:30
Lokalizacja: Łomża, pn.-wsch. mazowsze

Drzewa i krzewy na tereny podmokłe, okresowo zalewane

Post »

Witam,

moja dzialka jest polozona czesciowo nad rzeka, ktora [do tej pory] podczas wiosennych roztopow zalewala mi ok. 20 - 30 m terenu.
W wakacje teren zostal podniesiony na krotkim odcinku ale podejrzewam, ze 'dolne' fragmenty dzialki zostana ponownie zalane na wiosne 2008. Gleba jest tam gliniasta, gorna warstwa czarnoziemu, wiec podejrzewam, ze w gorace dni jest ona wilgotna (jestem laikiem). Aha, co wazne - zalanie wystepuje tylko podczas roztopow, do samej rzeki mam wolna przestrzen ok. 20 m. Teren jest bardzo dobrze nasloneczniony, wiec praktycznie wszystkie rosliny beda tam dobrze rosly...


Czy nizej wymienione poradza sobie w tych warunkach:
1) klon pensylwański
2) klon pospolity, rowniez odmiana 'Faassen's Black'
3) grab pospolty 'Frans Fontaine'
4) dąb szypułkowy
5) lipa drobnolistna
6) lipa srebrzysta
7) daglezja zielona
8 ) akacja robiniowa 'Frisia'
9) grujecznik japoński
10) berberys w odminaach (glownie Thunberga czerwony)
Dla powyższych widzial bym tam miejsce, totez prosze o napisanie co nie nadaje sie na ten teren.

Doradzcie mi rowniez co moge tam posadzic z iglakow i lisciastych, w tym i krzewy....???
Awatar użytkownika
xipe
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 3025
Od: 19 sie 2007, o 11:51
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Unieście/Koszalin
Kontakt:

Post »

na stanowiska wilgotne okresowo zalewane są zdatne
metasekwoja, cypryśnik błotny, olsza, brzoza omszona, grujecznik japoński, dereń: biały, rozłogowy, świdwa, kruszyna, jesion wyniosły, bagno zwyczajne, czeremcha, skrzydłorzech kaukaski, wierzba, twauła wierzbolsistna, kalina pospolita, z iglastych świerk pospolity i sitkajski
Awatar użytkownika
mike1
100p
100p
Posty: 120
Od: 21 sie 2007, o 21:12

Post »