Rośliny cebulowe uprawiane w doniczce (Pędzenie,zimowanie)

Tulipany, krokusy, narcyzy, lilie, dalie, begonie, irysy, kanny, bratki, maciejki, ...
Basia2015
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 9 maja 2006, o 19:20

Rośliny cebulowe uprawiane w doniczce (Pędzenie,zimowanie)

Post »

czesc, jestem zupelnie "zielona" w zajmowaniu sie roslinami domowymi, chociaz bardzo lubie miec je w domu. moglby ktos mi powiedziec, jak zachowac cebulki na nastepny rok? mialam tulipany w doniczkach, jak juz przekwitnely, obcielam lodygi i przestalam podlewac. cebulki wciaz sa w ziemi. co mam dalej zrobic? czy mam obciac resztki lodyzek przy samej cebulce? przelozyc gdzies te cebulki? mam tez frezje, ale one dopiero zaczynaja rosnac, nie wiem, czy beda dobrze rosly, chociaz wlozylam je do dosc duzych doniczek. ale tez nie wiem, jak postepowac z nimi gdy przekwitna. odpowiedzcie mi, prosze :) pozdrawiam
"A to będę sie smial, gdy nie zdaza ze zniszczeniem swiata przed jego koncem"
Awatar użytkownika
elmarek
---
Posty: 236
Od: 25 lut 2006, o 16:47
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post »

Generalna zasada przy roślinkach cebulowych, po przekwitnięciu usuwa się sam kwiat a liscie z łodyką muszą same zaschnąć.
Co do tulipanów to prawdobodobnie te Twoje po zaschnięciu możesz we wrześniu posadzic do ogrodu i po 2-3 latach można ponownie ja posadzić do doniczek.
Frezję możesz uprawiać co roku w doniczce pamiętaj tylko by dobrze przechować cebulki. :D
Basia2015
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 9 maja 2006, o 19:20

cebulki kwiatowe z doniczek

Post »

czesc, Marek, Dzięki za odpowiedz. ja nie mam ogrodu, wiec nie moge wlozyc tych cebulek do ziemi na zime. czy wobec tego powinnam przechowac je w tych samych doniczkach, nie podlewajac ich :?:
"A to będę sie smial, gdy nie zdaza ze zniszczeniem swiata przed jego koncem"
Awatar użytkownika
broniusz
---
Posty: 375
Od: 24 mar 2006, o 21:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post »