Kaktusy zimujące w temperaturze pokojowej z sukcesem (kwitnieniem)

cupik
20p - Rozkręcam się...
20p - Rozkręcam się...
Posty: 27
Od: 23 cze 2015, o 14:16
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Kaktusy zimujące w temperaturze pokojowej z sukcesem (kwitnieniem)

Post »

Witam.
Jestem początkujący i pierwsze kaktusy kupiłem na spontan, wedle uznania i subiektywnego poczucia piękna.

Teraz, trochę pocztałem i mam przed sobą wybór właściwej drogi.

1. Albo Stworzę rodzaj zimowiska dla kaktusów na balkonie, z ewentualnym podgrzewaniem itp, i będę dalej szedł w kaktusy w większości wymagające zimowania w niższych temperaturach.
1. Albo pójdę w kaktusy, które z powodzeniem zimują w temperaturach pokojowych (przy oknie mogę liczyć na 17-18 stopni zimą bo mam mega ocieplony budynek i szczelne okna.)
Dodam, że kontrola wilgotności nie jest dla mnie problemem, bo mam do tego sprzęt. Automatyczne nawilżanie i spryskiwanie to też nie problem.

Nie chodzi mi o kaktusy, które na upartego mogą przetrwać takie zimowanie. chodzi o takie dla których to są dobre warunki.

Poprzez powodzenie nie rozumiem jedynie, że kaktus przetrwał, ale że kwitnie i prawidłowo się rozwija.

Próbowałem sprawdzać w wątkach informacje w temacie kaktusów, ale są to jedynie szczątkowe wzmianki w wielu niepowiązanych wątkach.

Wiem, że wielu wspomina np. Melocactusy itp.

Chciałbym aby ten wątek stał się rodzajem listy/ przewodnika po kaktusach, które lubią zimowanie w warunkach mieszkalnych.


Sukces zimowania polega na tym, że dany kaktus, zimując w warunkach pokojowych (17-19 stopni + regulowana wilgotność) dobrze się rozwija, rośnie, nie znieksztaca się, kwitnie itp.

Aby lista miała sens, proponuję aby każdy doświadczony/obeznany napisał jaki kaktus według jego wiedzy i doświadczenia nadaje się do takiego zimowania, jaką temperaturę znosi, jak i czy w ogóle nalezy go zwilżać/podlewać, uwagi dodatkowe (stanowisko, ilość światła itp.)