Muszki na storczyku

Awatar użytkownika
Ahafiya
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 10
Od: 30 sie 2014, o 14:52
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: ?rhus

Muszki na storczyku

Post »

Witam serdecznie,
Od kilku tygodni mam problem z muszkami (wyglądają jak owocówki). Kiedy zauważyłam problem, przesadziłam storczyki do nowej ziemi/kory i liczyłam, że problem zniknie... Niestety nie mam doświadczenia ze szkodnikami. Przez kilka dni pracowałam od rana do nocy i nie zaglądałam do moich kwiatuszków. Dzisiaj muszek lata mnóstwo. Wczoraj mój chłopak kupił Sarracenię ale ona chyba jest dla większych owadów. Czy ktoś mógłbym mi powiedzieć, co to za muszki i jak mogę się ich pozbyć? Mam 3 storczyki, rosną sobie w sąsiedztwie bambusa. Kwiaty w ciągu ostatniego roku ciągle kwitną i miały się baaardzo dobrze, a teraz nie wiem, jak im pomóc. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi. Przesyłam kilka zdjęć, na których widać, że korzenie jednego storczyka zaczynają robić sie pomarańczowe. Niestety muszki są baaaardzo czujne i kiedy zbliżam się do rośliny wyfruwają z kory Ciężko je uchwycić, dopadłam jedną na książce :)

Obrazek[/URL] Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek [url=http://www.fotosik.pl]
GrabekWawa
30p - Uzależniam się...
30p - Uzależniam się...
Posty: 37
Od: 4 wrz 2014, o 16:44
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Re: Problem z muszkami

Post »

Na te muszki pomagają żółte lepy - ten kolor je przyciąga.
Można także do szklanki nalać wody z ludwikiem. Potopią się w niej.
Kasia73
100p
100p
Posty: 113
Od: 8 cze 2013, o 22:15
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Re: Problem z muszkami

Post »

To z całą pewnością ziemiórki. O walce z nimi poczytaj w internecie. Jest o tym wiele artykułów. Pozdrawiam i życzę sukcesu.
Awatar użytkownika
Karo
-Administrator Forum-.
-Administrator Forum-.
Posty: 21680
Od: 16 sie 2006, o 14:39
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Centrum Polski
Kontakt:

Re: Problem z muszkami

Post »