Obsuwanie się kamieni z brzegu oczka.

Oczka wodne, stawy kąpielowe, strumienie, kaskady, skalniaki, rośliny wodne, itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kaftan
100p
100p
Posty: 141
Od: 17 kwie 2011, o 13:20
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Mokrzeszów Dolnośląskie

Obsuwanie się kamieni z brzegu oczka.

Post »

Witam Wszystkich.
Mój problem polega na tym, że od pięciu lat, bo tyle mam oczko, co roku na wiosnę muszę poprawiać brzegi, gdyż po odpuszczeniu lodu, wszystko się obsypuje i odsłania folię. Mam już tego dość, i chciałbym coś z tym zrobić. Moje pierwsze i jedyne, ponieważ jestem laikiem spostrzeżenia to źle wyprofilowany brzeg.
Co mogę z tym zrobić i czy to jest przyczyną obsuwania się kamieni na wiosnę ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Drugie pytanie, już tym razem nie jest to problem, to zmiana brzegu. Chciałbym zrobić brzeg wyłożony dużymi płaskimi kamieniami Obrazek.
Jakie kamieni i na czym je układać. Czy na ubitym gruncie z podsypką z piasku i cementu, czy jakaś zaprawa typu ceresit ?

Proszę o wszelkie rady. Z góry dziękuje.

Wielkie drzewa dają więcej cienia niż owocu.
cabanka15
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 15
Od: 9 kwie 2011, o 03:59
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Re: Obsuwanie się kamieni z brzegu oczka.

Post »

Też mam duże oczko wodne. U mnie brzegi pokryte zostały warstwą betonu, a na niej duże, właśnie płaskie kamienie. Trzyma się od 95 roku.
Pawel Woynowski
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Posty: 1572
Od: 24 sty 2007, o 11:59
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obsuwanie się kamieni z brzegu oczka.

Post »

cabanka15, podrzuć zdjęcia, zobaczymy jak to wygląda. To sekcja merytoryczna tu pokazujemy i doradzamy. :)

kaftan
Możesz to zrobić w ten sposób:

Obrazek

Stosujemy płyty kamiennie z piaskowca, szarogłazu, łupków serycytowych lub innych, lecz nie wapiennych.
Ważną sprawą jest aby nie więcej jak 1/3 powierzchni płyty kamiennej wystawała nad krawędź oczka.