Kosodrzewina (sosna górska, kosówka właściwa)(Pinus mugo)- choroby,szkodniki

Pytania ze zdjęciami roślin, oceny ich stanu, wyglądu i chorób.
alg
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 3
Od: 18 kwie 2008, o 20:42

Kosodrzewina (sosna górska, kosówka właściwa)(Pinus mugo)- choroby,szkodniki

Post »

witam, kilka dni temu posadziłam w moim ogrodzie kosodrzewinę - dosyć duże okazy. miejscową ziemię zmiesząłam z torfem, dodałam nawozu, podlałam - jestem zupełnym laikiem, zrobiłam to co doradził handlowiec. Minęło 5 dni a igły żółkną na końcówkach. Co można zrobić - szkoda takich pięknych roślin a i wydanyc na nie pieniędzy. Moze za sużo torfu i ziemia za kwaśna? Czy przesadzać je czy czekać? Bardzo prozę o poradę.
dziękuję
Awatar użytkownika
hanka55
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 10364
Od: 19 sty 2008, o 15:30
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: z zimnych gór Małopolski
Kontakt:

Post »

Z doniczki, czy kopaną z gruntu z uszkodzonymi korzeniami?
Jaka część Polski?
Jakie temperatury?
Jaka ekspozycja słoneczna?
Ile razy podlewana?
alg
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 3
Od: 18 kwie 2008, o 20:42

Post »

sadzona z doniczki, ekspozycja słoneczna, woj dolnośląskie, podlana raz bezpośrednio po sadzeniu, raz obfitym deszczem i jeszcze raz przeze mnie, temp 7-11. pierwsze dwie noce z lekkimi przymrozkami - szron na wykorowanej rabacie.
Awatar użytkownika
hanka55
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 10364
Od: 19 sty 2008, o 15:30
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: z zimnych gór Małopolski
Kontakt:

Post »

Na razie, wszystko w porządku z zachowaniem zasad porządnego sadzenia.
Więc przyczyna tkwi gdzieś indziej.
Może to naturalna wymiana igieł lub przemarznięcie?

"Obumieranie igieł kosodrzewiny
Wskaźnik ten może być nieco mylący, bowiem w niektórych przypadkach żółknięcie igieł
kosodrzewiny wynika z naturalnych procesów (obserwowano to np. w Dolinie Pyszniańskiej).