Kompost i nie tylko...

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
Soul
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 15
Od: 19 sty 2007, o 13:38

Kompost i nie tylko...

Post »

Witam..

Jestem początkująca i nie mam kompostu.
Chciałabym w tym roku uprawiać swoje roślinki.

Gdzie można zamówić/kupić kompost( własnego nie zdąże zrobić)?

Może ktoś z Was ma w zanadrzu?;)

Pozdrawiam cieplutko.
Awatar użytkownika
wronek89
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1007
Od: 12 mar 2006, o 13:40
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Łódź

Post »

To zależy skąd jestes, może masz gdzies u sibie miejską kompostownię.
http://www.kompost.com.pl/
Mariola54
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 4858
Od: 11 wrz 2006, o 00:33
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: kujawy

Post »

Soul rozejrzyj się jak radzi Erazm po okolicy.
Może od jakiegoś rolnika wysępisz trochę obornika,
a przez sezon trochę uzbierasz swojego kompostu
i po przerobieniu następną wiosną będziesz mogła użyć na własnej działce.
Soul
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 15
Od: 19 sty 2007, o 13:38

Post »

Witajcie.
Dziękuję Wam za opowiedź.

Zależy mi na organicznym komposcie.

Obornik, raczej nie...

Mieszkam na podkarpaciu, ale nietestety nie znam żadnego rolnika , który uprawia rolnictwo ekologiczne.

Pozdrawiam.



Witajcie.
Mam do Was pytań kilka:)

Otóż obornik uda mi się zdobyć, ale będzie świeży.
A chyba świeży w porównaniu z przefermentowanym/wysusoznym nie jest najlepszy?

Co zrobić, by przefermentować świeży nawóz zwierzęcy? W czym przechowywać.

Zaznaczam, że nie mam kompostu.

Pozostaje nawóz zwierzęcy- wskładzie zapewne będę sianko, trawa bo rolnik ściółkuję siedlisko zwierzątek sianem .

Czy coś dodać jeszcze do nawozu zwierzęcego, żeby roślinki mogły, pomimo tego, iż nie mam własnego dojrzałego kompostu, mogły nim się odżywiać?

Czy mogę liście , trawę świeżą?


Jeszcze pytanko jedno- które owoce, warzywka na początek posadzić?