ŻURAWINA - przepisy

Jak zachować doskonałe zdrowie, kondycję i urodę? Porady, zdrowa żywność, najlepsze przepisy.
Awatar użytkownika
ANTOŚ
30p - Uzależniam się...
30p - Uzależniam się...
Posty: 41
Od: 18 kwie 2006, o 18:51
Lokalizacja: Koszalin

ŻURAWINA - przepisy

Post »

Witam serdecznie ..
Kupiłem dzisiaj kilka kg. cudownie wyglądających owoców żurawiny ogrodowej ...czy Ktoś z Was podratuje mnie jak ją...zakonserwować na zimę ... Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
Elizabetka
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 8474
Od: 4 lip 2006, o 20:04
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Śląsk

Post »

Witaj Antosiu.
Nie mam doświadczenia w przerabianiu żurawin. Ale znalazłam przepis na galaretkę żurawinową.
I tak: 1kg żurawin i 50 dag cukru.

Umyte żurawiny wsypać do rondla wlać szklankę wody, rozgotowć i odcedzić.
Do soku dodać cukier i podgrzewać ale nie dużej niż 15 min. Gdy galaretka jest gotowa przelać ją do słoików i zamknąć. Miazgę można zalać ponownie wodą podgotować odcedzić i wykorzystać do przyrządzenia napoju lub kisielu.

Z tej książki brałam również przepis na marynowanie grzybów na początku mojej kuchennej kariery. Do tej pory tak robię.
Inne owoce np. wiśnie, maliny czy jabłka krótko gotuję z samym cukrem albo używam żelfixów, później prosto do wyparzonych słoików i przykrywam ścierką i tak aż do następnego dnia.


Pozdrawiam cieplutko.
Awatar użytkownika
Karo
-Administrator Forum-.
-Administrator Forum-.
Posty: 21721
Od: 16 sie 2006, o 14:39
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Centrum Polski
Kontakt:

Post »

Sok pitny z żurawin
1 kg żurawin
1 l wody
15 dag cukru
Żurawiny umyć,przepuścić przez sokowirówkę.
Do soku dodać cukier,podgrzać i gorący rozlewać do słoików lub butelek, ja używam butelek po Kubusiu i dr Witt ,takie co przy otwarciu wydają dżwięk "klik".Butelki są mniej wygodne w przygotowywaniu,łatwiejsze potem w użyciu.
Pasteryzować przez 10 minut w tem. 80oC.

Pozdrawiam i smacznego
KaRo - Administrator Forum