projekt automatycznego nawadniania ogrodów

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
ODPOWIEDZ
andrzej90
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 3
Od: 19 wrz 2016, o 10:07
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

projekt automatycznego nawadniania ogrodów

Post »

Szanowni Państwo,

Jestem studentem 5 roku politechniki. Przymierzam się do pracy magisterskiej. Wybrałem praktyczny projekt:" automatyczny system nawadniania ogrodów".

Obecnie projekt jest jeszcze w fazie koncepcyjnej. Wstępnie założyłem, że system składać się będzie z panelu kontrolnego-programatora, czujnika deszczu, czujnika słońca, czujnika mrozu oraz czujników wilgotności gleby. W roli zaworów wodnych planuje użyć gotowych zaworów 24V. Resztę chciałem sam zaprojektować. System będzie w stanie niezależnie sterować do 16 sekcji.

Zwracam się do Was ponieważ system teoretycznie projektowany będzie dla ogrodników lub osób, dla których codzienne pielęgnowanie ogrodu jest uciążliwe i chciałby ten proces jakoś zautomatyzować. Moje pytania na początek to:

1. Czy ktoś z Was korzystał/korzysta z tego typu systemów? Czy te systemy miały/mają w sobie ?coś? fajnego lub szczególnie irytującego? Nie trzeba podawać nazw systemów nawadniania.

2. Czy czujniki i zawory powinny komunikować się z panelem kontrolnym w sposób przewodowy czy bezprzewodowy. Jakie są Wasze preferencje. A może jest to bez znaczenia?

3. Jakie cechy powinien posiadać taki system, aby był idealny?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje mogące mi pomóc.

Pozdrawiam.

Andrzej
Awatar użytkownika
asprokol
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 1892
Od: 1 cze 2012, o 21:53
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: południowa wielkopolska

Re: projekt automatycznego nawadniania ogrodów

Post »

Mam 12 sekcyjny system z centralą sterującą z czujnikiem deszczu.

Z lepszych punktów to możliwość zwiększania podlewania procentowo czyli aktualne ustawienie plus 20 %

Co mi brakuje