Modernizacja linii energetycznej

Jak zbudować tanio i szybko ? Rozwiązania, praktyczne pomysły i wskazówki. ZRÓB TO SAM. Narzędzia, sprzęt do ogrodu.
ODPOWIEDZ
xor768
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 10 lut 2017, o 14:34
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Wrocław

Modernizacja linii energetycznej

Post »

Dzień dobry

jestem dzierżawcą ogródka działkowego na którego terenie znajduje sie słup wysokiego napięcia 220kV.
Dostałem informację od firmy która w imieniu Tauronu będzie przeprowadzać modernizację linii energetycznej, że potrzebują mojej zgody.
Jestem w tym temacie "zielony", mam wobec tego do Państwa kilka pytań:
- na co uważać zgadzając się na taką zgodę?
- czy można liczyć na jakieś odszkodowanie za zniszczony/przekopany teren?

Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Meva
200p
200p
Posty: 445
Od: 11 lut 2010, o 14:21
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: łódzkie

Re: Modernizacja linii energetycznej

Post »

Według prawa, nie jesteś właścicielem tego terenu. Zgodę wyrazić musisz, ale... Pisząc, że wyrażasz zgodę - możesz zastrzec w umowie, że: wszelkie zniszczenia, którym ulegną... (budynki, krzewy, drzewa, byliny i inne na terenie tej działki) zostaną opłacone przez firmę (nie pamiętam jaką tam masz z tych energii), a protokół zniszczeń (dewastacji działki ;) będzie spisany na miejscu przy Tobie przez osobę z nadzoru (wierz mi, że każda robota budowlana - a to jest taka - ma w tej chwili osobę z nadzoru), po zakończeniu prac :) Jeśli nie będzie osoby z nadzoru - dopominaj się!! Nie żaden majster czy elektryk. Każda taka praca ma nadzór - jakiś inżynier, którego obowiązkiem jest tam być, zobaczyć co się dzieje i podpisać zakończenie prac.

Tyle tylko możesz.
Pozdrawiam.
xor768
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 10 lut 2017, o 14:34
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Wrocław

Re: Modernizacja linii energetycznej

Post »

Meva, dzięki za wyczerpującą odpowiedź.