Ogrzewanie tunelu foliowego

Jak zbudować tanio i szybko ? Rozwiązania, praktyczne pomysły i wskazówki. ZRÓB TO SAM. Narzędzia, sprzęt do ogrodu.
ODPOWIEDZ
moniaiogrod
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 1
Od: 29 lut 2012, o 18:36
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

ogrzewanie w tunelu foliowym

Post »

witam!
jestem początkującym ogrodnikiem i mam problem z wyborem sposobu dogrzewania tunelów. Ogrzewanie tunelu będzie następowało, gdy temp. w nich spadnie poniżej 5 stopni C (marzec, kwiecień, maj). Owych tuneli jest 5 szt, w pobliżu tuneli mam pociągniętą z kotłowni rurę proizolowaną z gorącą wodą. Co myślicie o podłogówce? A może macie inne pomysły. niecierpliwie czekam na odp.
Awatar użytkownika
kamma
500p
500p
Posty: 556
Od: 25 gru 2010, o 18:32
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: lubelskie

Re: ogrzewanie w tunelu foliowym

Post »

Tu jest troszkę o tunelu , http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=42&t=41529 i tu wyszukiwarka się przydaje choć o ogrzewaniu nie wiele ,może Ty będziesz miał super pomysł ,chętnie skorzystamy.
Pawcio0086
50p
50p
Posty: 83
Od: 5 lut 2012, o 17:17
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: ogrzewanie w tunelu foliowym

Post »

Jako ogrzewanie podstawowe proponuję rozmieszczenie ciągów rur umieszczonych na ścianach bocznych tunelu. Na ogrzanie standardowego tunelu o wymiarach 7*30 m powinny wystarczyć 4 ciągi na każdą stronę (2 zasilania i 2 powroty). Należy jak najbardziej skracać długość pojedynczego ciągu, aby nie wychładzać zbytnio wody.
Można też zainwestować w ogrzewanie pomocnicze w którego roli doskonale sprawdzają się węże grzewcze z PP. Można je zastosować jako ogrzewanie podłoża lub ogrzewanie wegetacyjne w uprawie pomidorów. Jak coś to pytać. Jeśli będę potrafił to pomogę. :)
Sebastian1686
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 17
Od: 7 sty 2013, o 22:09
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Ogrzewanie tunelu foliowego

Post »

Witam