Rozmnażanie powojników z nasion

Powojniki
ODPOWIEDZ
Iza
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 9
Od: 27 mar 2006, o 16:25

Rozmnażanie powojników z nasion

Post »

witam serdecznie wszystkich! :)
czy próbował ktoś z was wyhodowac clematisa z nasion? jestem miłośniczką tych pięknych powojników, na swoją działkę potrzebuję ich trochę a niestety w sklepach ogrodniczych nie są one tanie.... Jako że budujemy dom każdy grosz jest potrzebny więc pomyślałam aby połaczyc oszczędnosc z satysfakcją ... Nie jestem całkowitą amatorką. w tym roku mój balkon właśnie zaczyna tonąc we własnoręcznie wyhodowanych niecierpkach, ale słyszałam ze clematisy jest wyhodowac z nasion wyjatkowo trudno. :cry:
czy to prawda? czekam na porady
pozdrawiam
Basia
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Posty: 654
Od: 28 maja 2006, o 15:43
Lokalizacja: Kędzierzyn (opolskie)

Post »

To zależy czy masz sporo nasion bo kiełkuje 1/10 z nich.
Proponuję ci inny sposób. Masz przecież imienimy lub urodziny zaproponuj swoim znajomym by cię obdarowali tymi kwiatami zamiast kupować nietrafione prezenty. Niech się nawzajem dogadają by nie kupili pięć jednakowych. A wybór jest olbrzymi. Tylko musisz najprzód sama zastanowić się do czego ich potrzebujesz bo są takie które kwitną wiosną i takie które kwitną latem. Także długość pędów jest różna więć najprzód ty zrób listę najbardziej odpowiadających ci odmian i rozdaj ją przyjaciołom.
Awatar użytkownika
Józef
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 2330
Od: 26 mar 2006, o 12:11
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post »

kilkakrotnie próbowałem wysiać nasiona ale nigdy nic nie wzeszło..próbowałem bezpośrednio do gruntu ,w szklarni (nasiona powinny przemarznąć) robiłem to z czystej ciekawości bo nawet jeżeli by coś wzeszło to nie ma żadnej pewności że siewka powtórzy cechy rośliny matecznej więc chyba szkoda zachodu....
Iza
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 9
Od: 27 mar 2006, o 16:25

Post »