gdzie posadzić rododendrona?

Różaneczniki (rhododendrony), azalie, wrzosy i inne kwaśnolubne
tanzuz4
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 20 cze 2011, o 12:18
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

gdzie posadzić rododendrona?

Post »

Witam,
jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o pielegnację i urządzanie ogródka. Mam pytanie dotyczące rododendrona. Dostałam piekny, duży okaz od mojej mamy i chcę go właściwie umiejscowić w moim ogródku. Mam do wyboru dwie opcje;
1. Strona wschodnia (słońce jest tylko rano, potem ogródek jest zasłonięty przez dom),
2. Strona południowo- zachodnia,
Bardzo proszę o radę i zgóry dziękuję.
pozdrawiam :)
Pawel01
200p
200p
Posty: 212
Od: 6 cze 2011, o 17:05
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Wrocław

Re: gdzie posadzić rododendrona?

Post »

Posadź go na części wschodniej w kwaśnym torfie i nie zapomnij go dobrze zaściółkować
x-xm-a
Konto usunięte na prośbę.
Posty: 4109
Od: 9 cze 2006, o 21:28

Re: gdzie posadzić rododendrona?

Post »

Na początek poczytaj uważnie http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?t=21683
Postaw doniczkę i poobserwuj jak pada na niego słońce, jaki jest kierunek wiatru, czy mu zimą na głowę śnieg z dachu nie poleci.
Bezpośrednio padające na niego promienie słoneczne przez wiele godzin przypalą mu liście, w cieniu/w mrocznym miejscu/w chłodzie nie będzie kwitł (albo b.słabo). Zimą lodowaty wiatr go zniszczy.. to tak bardzo ogólnie
pozdrawiam
Awatar użytkownika
paola1a
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 1089
Od: 10 paź 2010, o 22:25
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: gdzie posadzić rododendrona?

Post »