zapylanie pomidorów tak i jak

Warzywa w gruncie i pod osłonami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zenekn40
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 3
Od: 15 maja 2016, o 08:30
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: łuków

zapylanie pomidorów tak i jak

Post »

;:14 ;:14 witam jestem zupełnie zielony w uprawie pomidorów.mimo to zrobiłem sobie małą szklarnie i uprawiam ze 30 krzaków pomidorów.pośród nich sałatę.mimo mojej niewiedzy krzaki są nawet ładne i jest dużo kwiatów.podlewałem gnojówko z pokrzywy o gnojówko z gołębi odchodów i teraz mam wielki problem bo nie mem pojęcia czy zapylać czy nie a jak tak to jak to się robi.pomocy.
Awatar użytkownika
ekopom
-Moderator Forum-.
-Moderator Forum-.
Posty: 5087
Od: 3 cze 2010, o 17:32
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: kuj. pomorskie

Re: zapylanie pomidorów tak i jak

Post »

Nieco za dużo serwujesz pomidorom, szczególnie azotu, może to się zemścić, że będą bardziej rosły liście niż owoce.
Pomidory same się zapylają, tylko nie należy im w tym przeszkadzać, a raczej stwarzać jak najlepsze warunki do zapylania, intensywniej wietrzyć, optymalna temperatura w granicach od 15 do 25°C, o i oczywiście ten nieszczęsny azot, nie za dużo. Też są ważnie inne pierwiastki, gdy jest niedobór, to jest utrudnione zapylanie, jak: bor, fosfor, potas, a nawet wapń, którego , gdy jest go za mało, to w późniejszym okresie objawia się suchą zgnilizną wierzchołkową, a więcej na temat można uzyskać tutaj
Awatar użytkownika
zenekn40
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 3
Od: 15 maja 2016, o 08:30
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: łuków

Re: zapylanie pomidorów tak i jak

Post »

dziękuję bardzo za podpowiedz.
Awatar użytkownika
maryann
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 4209
Od: 3 wrz 2007, o 14:31
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: zapylanie pomidorów tak i jak

Post »