Przyszkolne ogródki

Warzywa w gruncie i pod osłonami.
ODPOWIEDZ
akl62
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 2353
Od: 11 cze 2011, o 19:53
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Beskid Śląski

Przyszkolne ogródki

Post »

Pierwszy raz chciałabym otworzyć nowy wątek. Proszę zatem o wyrozumiałość, ale będę się starała mądrze. Reszta w Waszych głowach, rękach i klawiaturach.
Przejrzałam 23 strony tematów warzywnych i tego nie znalazłam. Chodzi o przyszkolne ogródki, na których dzieci mogłyby prowadzić uprawę, a jednocześnie nabywać szacunku do tej pracy i do żywności. Pomysł nienowy, propagowany w mediach, ale moim zdaniem wart wcielania w życie.

Nie jestem nauczycielką, ani nie mam dzieci w wieku szkolnym (obecnie na studiach, ale w żadnej ze szkół nie było grządek), a trochę pamiętam z mojej szkoły. Tam każda klasa miała kilka grządek, na których prowadziliśmy doświadczenia. Np. ile ziemniaków wyrośnie, jeśli posadziliśmy całego sadzeniaka, a ile, jeśli tylko połowę itp. Problem polegał na tym, że przychodziły wakacje i w tym czasie nikt nie dbał o nasze fasolki i kwiaty. Wszystko marniało.
Chciałaby, żeby ten wątek był miejscem, w którym zainteresowani forumowicze dzieliliby się informacjami o zagrożeniach, radami jak pokonywać trudności, jakie prowadzić prace, żeby to miało sens. O ile go ma. Może któraś ze szkół ma takie doświadczenia. Dajmy naszym dzieciom prawo do poznawania smaków różnych marchwi, porównywania różnych koperków.

Zdaje sobie sprawę, że obecnie jest to trudniejsze niż kiedyś. Bo skąd szkoła ma wziąć pieniądze na wodę do podlewania, kto ma odpowiadać, jeśli dziecko się skaleczy i czy dzieci mogą zjeść marchewkę, której pochodzenie nie jest potwierdzone paragonem; za której jakość ktoś poniesie odpowiedzialność.

Jeśli ktoś wie, że takich działań przy szkołach w ogóle dziś nie można prowadzić, niech da znać. Ja jestem laikiem, ale mam marzenia...

Cóż, może się okazać, że ten program nie ma sensu.
Awatar użytkownika
halys
200p