Sałata -odmiany,uprawa,wymagania,problemy cz.1-

Warzywa w gruncie i pod osłonami.
Zablokowany
Awatar użytkownika
takasobie
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 9812
Od: 1 mar 2009, o 22:32
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Poznań

Sałata,odmiany,uprawa,wymagania, problemy cz.1

Post »

Jestem ZIELONA!!!! Zaczynam w tym roku z małym ogródkiem warzywnym i chce posadzic m.in. sałatę. Czy mozna ją wsiac wprost do gruntu? Dla mnie oznaczenia na opakowaniu nie sa jednoznaczne. Póki co na opakowniu napisane jest "sałata krucha - samba". No i jeśli mozna wsiac do gruntu - to kiedy?
Awatar użytkownika
adamlol
200p
200p
Posty: 484
Od: 25 sty 2009, o 18:18
Lokalizacja: wielkopolska
Kontakt:

Post »

cześc , witamy na forum sałate możesz wysiewac od kwietnia do konca pażdziernika , ale jak chcesz się troszke pobawic to sobie teraz możesz wysiac do skrzyneczki (np. od pieczarek) najlepiej w torfie lub ziemi do kwiatów i jak wypusci sałata 1 lisc właściwy (pierwsze są 2 liścienie po wschodach i póżniej wypuści ) to morzesz póżniej przepikowac do palet wielokomórkowych lub do parapetowej szklarenki i ją wysadzic w kwietniu . jeśli chcesz miec już listki na wielkanoc to musisz sobie sprawic nasionka sałaty masłowej ona nie tworzy główki ale same liście i ją wysiac teraz do skrzyneczki i pod koniec marca przepikowac do gruntu i przykryc wukniną.
Awatar użytkownika
wronek89
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1008
Od: 12 mar 2006, o 13:40
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Łódź

Post »

Najlepiej zrobić rozsadę bo latem jak są upały ciężko utrzymać ładną sałatkę w słońcu.
Awatar użytkownika
takasobie
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 9812
Od: 1 mar 2009, o 22:32
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Poznań

Post »

Dziękuję! Masłowej sałaty nie lubie, ale chyba zrobię tak: parę ziarenek do gruntu, trochę w palety.
Ten rok i tak będzie doswiadczalny. Przynajmniej warzywnie!