Mam na imie Ania.. i licze na Wasza pomoc

Wlasnie kupilam dzialke rekreacyjna - i chce ja sobie zagospodarowac tak abym mogla cieszyc sie wlasnymi zbiorami

Nigdy nie mialam nic wspolnego z dziakowaniem -no moze tyle tylko ze szlam na tescia dzialke i podziwialam jaki z niego partacz i ze wiecej chwastow niz warzyw
Teraz spelniam swoje marzenia o wlasnych zdrowych warzywkach...
Ale potrzebna mi wasza pomoc bo jestem kopletnie zielona.
Moze na poczatek powiem co mam na dzialce.. bedzie nam latwiej
Oprocz szklarni w ktorej zamierzam zasadzic ogorki i pomidory
(poleccie mi odmiane ororkow i sposob ich wychodwania -czy to sadzic juz teraz w doniczki w domu czy nasiona w ziemie na dzialce
a pomidory pomyslalam o odmianie -bawole serca -sa bardzo miesiste i kuzynka takie kupuje i mialam przyjemnosc probowac -niebo w buzi! oraz chcilam malinowe - i tu tez prosze o pomoc co i jak

Mam drzewa owocowe: jablonka, grusza, brzoskwinia, wisnia oraz winorosl (slyszalam ze sie podcina wiec spytalam kobiete czy podcinana byla i mowila ze w zeszlym roku bodajze) oraz grzadka truskawek (zapomnialam o wiek spytac ale chyba jak starsze to dobrze prawda? -a ewentualnie co ile sie je wymienia?) -czy jakies jeszcze owoce okaze sie za kilka miesiecy

I zastanawiam sie czy i kiedy trzeba drzewa wapnem malowac, oraz czy drzewo magnolii tez sie maluje wapnem?
Czy jakies odrzywki powinnam kupic?? - przy czym chcialabym aby moje uprawy byly jak najmniej chemiczne mam malego synka i warzne to by bylo dla mnie

Ziemia na dzialce byla bodajze nawozona gnojem jakies 2 lata temu, ale sama w sobie gleba bodajze jest tez dobra...
Powiedzcie co ile trzeba takie "mieszanki" robic i jak bardzo pomaga to w uprawie i ewentualnie jak bardzo nam szkodzi (wiem np ze jak sa ziemniaki nawozone to robia sie "porszywe" -takie krosciaste, ale to chyba od gnoju swinskiego -tak kiedys chyba mama mi mowila)
Chcialam na grzadkach wsadzic marchewke, pietruszke, koperek, moze salate?, rzodkiewke...