Uprawa pomidorów w szklarni,w tunelu, pod osłonami cz.1

Warzywa w gruncie i pod osłonami.
Zablokowany
marfefka
50p
50p
Posty: 68
Od: 29 sie 2010, o 12:59
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: opolskie

Uprawa pomidorów w szklarni,w tunelu, pod osłonami cz.1

Post »

Od ubiegłego roku uprawiam pomidory w małej nieogrzewanej szklarence, Nie mam na tym polu doświadczenia.Kwiatki zapylałam płynem Botokson, W ub, roku został wycofany z rynku i nie wprowadzono nic zastępczego.Może ktoś mi doradzi czym zapylać kwiatki pomidorów,bo chciała bym kontynuować w tym roku uprawę w szklarni. Szklarnia trochę kosztowała ,a używałam ją dopiero jeden sezon. marfefka ;:223
Awatar użytkownika
ekopom
-Moderator Forum-.
-Moderator Forum-.
Posty: 5077
Od: 3 cze 2010, o 17:32
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: kuj. pomorskie

Re: uprawa pomidorów w szklarni .

Post »

Uprawiam więcej pomidorów i można zrezygnować z hormonizacji. Trzeba tylko dać warunki, aby same się zapylały, a w szklarni to jest ułatwione zadanie,bo jest dość światła i można zapewnić lepsze warunki niż pod folią . Są także odmiany pomidorów , które trudniej lub lepiej się zapylają ,oraz bardziej lub mniej są podatne na niedobór światła ,gdy wysadzamy wczesną wiosną (luty ,marzec ) ale koniec kwietnia ,czy maj to już jest dość światła.
Awatar użytkownika
iwa3003
200p
200p
Posty: 315
Od: 2 mar 2010, o 21:24
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Olsztyn

Re: uprawa pomidorów w szklarni .

Post »

A z jakiego powodu ten preparat został wycofany z rynku????
ja też go używałam
Pozdrawiam Iwona :)
tadeusz48
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 3403
Od: 5 wrz 2007, o 17:20
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Lublin

Re: uprawa pomidorów w szklarni .

Post »

Zapylanie pomidorów polega na przeniesieniu pyłku z pręcika bezpośrednio na znamię słupka i może to się odbyć na skutek wiatru, za pomocą owadów lub w sztuczny sposób, między innymi za pomocą betoksonu.