Witam! Pozdrawiam wszystkich na Forum!:) Od jakiegoś czasu przyglądam się pięknym kolekcjom i nabrałam chęci, aby podzielić się swoja skromną kolekcją poczatkującego ogrodnika.. Moja przygoda rozpoczęła sie około pół roku temu od kupna mało wymagającego filodendrona.. I tak krok po kroku się powiększa..
Oto moj pierwszy nabytek:
Hmmm...Epi.. Chyba się tutaj dużo nauczę.. No właśnie nie wiem, czemu zółkną i trochę na obrzeżach brązowieją.. To mój pierwszy nabytek, dużo przeszedł..
Czy to grzyb?? Jestem naprawdę zielona w tych sprawach..
Zielony to na tym forum kolor bardzo pożądany
Na moje oko to albo ma za sucho, albo za mokro ;) Może wyciągnij go z doniczki i sprawdź stan korzeni. Możliwe, że wymaga przesadzenia Powodzenia!
Kolejnym nabytkiem był piękny różowy storczyk..Została po nim tylko doniczka.. Niestety, całkowicie go zalałam, po internetowym przeszukiwaniu, co z nim może być nie tak, wyciagnęłam go z doniczki i zobaczyłam przegniłe i otoczone jakąś " pajęczynką" korzenie.. Od tej pory trochę bałam sie storczyków, ale tylko przez jakieś 2 miesiące..Próbuję na nowo, tym razem poczytałam sporo na temat pielęgnacji, może uda mi się go utrzymać, jest piękny..
Później przyszedł czas na większe okazy..Pierwszy z gigantów to Kroton. Spryskuję go co 2 dni przegotowaną wodą, z tego co czytałam lubi to. Nie wiem, czy go czasem za bardzo nie podlewam, bo ostatnio zgubił 3 dolne, kolorowe liście.. Nie suche, niby zdrowe, ale opadły..
Napisane: Wt 27 wrz 2011 22:56
Kolejny z dużych kwiatów..Dracena kupiona tego samego dnia co Kroton
Napisane: Wt 27 wrz 2011 22:59
Po kilku tygodniach znalazło się miejsce i dla yukki..Chyba więcej stojących podłogowców w mieszkaniu nie pomieszczę. Czas zagospodarować okna
Napisane: Wt 27 wrz 2011 23:09
Kolejne małe kwiatki..Jakoś szybko mi to idzie.. Dołaczył kolejny Epi?, tym razem nie pochodna lutowego Epi. Poza tym 2 małe bluszcze, nie mogę się doczekać az się rozrosną.
Napisane: Wt 27 wrz 2011 23:14