Obumierające iglaki

Drzewa ozdobne
ODPOWIEDZ
Pasieczkin
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 11 lip 2015, o 08:40
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Obumierające iglaki

Post »

Witam
Obumierają mi bardzo ładne iglaki które mam od lat przy domu. Nie jest to jakiś szybki proces ale zauważyłem nasilenie gdzieś od dwóch lat. Końcówki gałązek robią się totalnie suche (łamią się jak zapałki) i jest ich coraz więcej. Po odchyleniu gałązek w środku jest jeszcze bardziej tych obumarłych gałązek - nie znam się na tym totalnie więc porobiłem fotki. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
selli7
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 8001
Od: 6 gru 2008, o 17:55
Lokalizacja: opolskie

Re: Obumierające iglaki

Post »

Jałowce, nie znoszą stagnującej wilgoci, a ta warstwa dużych kamieni do tego w pewnym stopniu może się przyczyniać, jeśli grunt jest mało zdrenowany.Kiedy zostały tam nasypane?.Druga sprawa to po prostu wiek, stare jałowce zasychają od środka i na to rady nie ma. Im starsze tym bardziej i kończy się z reguły na wycince, albo wymianie.Te obumarłe gałązki powinno się wyczyścić. Gruba rękawica i ręcznie to wytrzepać.
Awatar użytkownika
Bartosz
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 1030
Od: 1 mar 2008, o 12:16
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Obumierające iglaki

Post »

Ja dodam również,że większość jałowców nie lubi również takiego ścisku co zdecydowanie lepiej znoszą np tuje.W celu zredukowania podatności na choroby głównie grzybowe powinny mieć dobrą cyrkulację powietrza wokół.Co do wilgoci to bardzo nie lubią nadmiaru i ziemia powinna być bardzo przepuszczalna ale zbyt długotrwała susza a takie w Polsce coraz częściej występują też może im zaszkodzić jak u mnie np w tym roku taka masakryczna susza,że już nawet wieloletnie okazy nie dawały rady i zrzucały sporo igieł.Musiałem dosłownie chektoliktry wody w nie wlać aby to zatrzymać.
Awatar użytkownika
robertP2
1000p
1000p
Posty: 4804
Od: 7 lut 2011, o 22:22