Macierzanka piaskowa (Thymus serpyllum )

Rośliny wieloletnie, trawy, paprocie, lawenda, chryzantemy, piwonie, ...
ODPOWIEDZ
pink79
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 12
Od: 1 maja 2008, o 17:11
Lokalizacja: małopolska

Macierzanka piaskowa (Thymus serpyllum )

Post »

Witam wszystkich serdecznie!!! Jestem nowa na forum, poza tym jestem rónież początkującym ogrodnikiem:-) z związku z tym mam pytanko: posiadam kilka odmian macierzanki i zarówno te które w tatmym roku prezentowały się pięknie jak i te posadzone w tym roku z zakuionych sadzonek usychają, wiem był już taki wątek padło stwierdzenie przyciąć ale dla mnie laika jest potzebna szczegółowa instrukcja:-) Bardzo prosze o rade i z góry dziękuje!
Awatar użytkownika
jola1
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 4631
Od: 4 kwie 2008, o 08:15
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: lublin/okolice

Post »

Ja swoich macierzanek nie przycinam, po zimie wyglądają kiepsko ale już w tej chwili są piękne, niestety nie mogę umieścić zdjęcia bo nie mam czym zrobić.Myślę że przystrzyżenie im nie zaszkodzi, na pewno zagęści i zmusi do wypuszczania większej ilości mlodych przyrostów.
pink79
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 12
Od: 1 maja 2008, o 17:11
Lokalizacja: małopolska

Post »

Dziękuje za szybką odpowiedź. Niestety te moje macierzanki nie wszystkie ale większość wyglądają tak jakby uschły na jednej kępce jest raptem kilka lisków zielonych zastanawiam się czy w ogóle coś jeszcze z nich bedzie? :(
Awatar użytkownika
Nalewka
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 6532
Od: 30 paź 2006, o 12:42
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Działka na Warmii

Post »

A jakie im zapewniłaś warunki? Może mają za sucho? Albo za mokro? Macierzanki uwielbiają słońce, jak jest z tym u ciebie? A może są chore? A może dopiero się dostosowują do nowego miejsca? Pokaż jakieś zdjęcia i dodaj kilka szczegółów, proszę.