Rosliny na skarpie

Rośliny wieloletnie, trawy, paprocie, lawenda, chryzantemy, piwonie, ...
ODPOWIEDZ
Gawag
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 10
Od: 16 cze 2010, o 08:20
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Rosliny na skarpie

Post »

jestem nowicjuszem w ogrodnictwie,
chcę obsadzić skarpę roslinami zadarniającymi - jak to wykonać krok po kroku. Obecnie na skarpie jest trawa.
Awatar użytkownika
Bufo-bufo
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 4548
Od: 26 lip 2009, o 20:31
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Pomorze Gdańskie

Re: Rosliny na skarpie

Post »

Jeśli skarpa jest nasłoneczniona i gleba niezbyt bogata polecam jałowce plożące. W lekkim półcieniu dadzą sobie radę też irgi płożące. Warunkiem jest oczyszczenie gleby przed sadzeniem z wieloletnich chwastów. Możesz ten utworzyć na niej rabatę z bylin zadarniających (np. skalniak), albo utworzyć rabatę z traw. Możliwości jest wiele. Napisz może jaka tam jest gleba czy duże nachylenie skarpy i na jaki kierunek jest ona wystawiona wtedy łatwiej będzie coś podpowiedzieć
Gawag
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 10
Od: 16 cze 2010, o 08:20
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Re: Rosliny na skarpie

Post »

Skarpa stroma, około 60 st., na wschód, glina. Mysłałam o roslinach skalniakowatych, kobiercowych. Czy muszę maksymalnie likwidować trawę? jest ciężko bo jest nieżle zakorzeniona. Może wystarczy zlikwidowac trawe tylko w miejscu posadzenia rośliny? Jakie rosliny? Czy trawa nie zagłuszy roslin? Jak potem likwidowac trawę? Będę wdzięczna za podpowiedź.
Awatar użytkownika
camellia
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 4513
Od: 21 mar 2010, o 16:00
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rosliny na skarpie

Post »