Melokaktus

Kasia73
100p
100p
Posty: 113
Od: 8 cze 2013, o 22:15
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Melokaktus

Post »

Dzień dobry. Wczoraj w centrum ogrodniczym kupiłam kaktusa. W domu okazało się, że to Melokaktus. Po przeczytaniu w internecie (niewiele informacji) o uprawie tej roślinki stwierdziłam, że niechcący porwałam się z motyką na słońce. Czy to rzeczywiście jeden z najtrudniejszych w uprawie kaktusów ? Nie jestem początkującym ani zaawansowanym hodowcą kaktusów. Ot tak, ładny dla mnie kaktusik. Mam nadzieję, że to hybryda kwiaciarniana, która ma ładnie rosnąć i cieszyć oko a nie jakiś "rasowy botanik" jak się to ma w przypadku moich ukochanych orchideii, choć nie wiem czy kaktusów również dotyczy ten podział. Co ja mam teraz z nim robić? Czy zacząć zraszać ? Czy zraszać w pochmurne i chłodne dni? Jak długo? Czy nawozić ? Podłoże ma suche jak wiórek. Stoi na parapecie. Słońca od godziny 13 będzie miał pod dostatkiem, a i na upał nie będzie narzekał. Proszę, proszę, bardzo proszę o pomoc.
pawel1988
100p
100p
Posty: 141
Od: 1 wrz 2013, o 17:10
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Melokaktus

Post »

Najlepiej by było jakbyś wstawiła zdjęcie. Można by było wtedy określić gatunek. Czy ma cefalium?
Jeżeli ma to pierwsza rada to nie przesadzać go, bo łatwo uszkodzić korzenię wskutecz czego roślina padnie.
Awatar użytkownika
norbert76
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 18601
Od: 15 paź 2011, o 14:36
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Melokaktus

Post »