Powrót na główną stronę Forum. Ogrodniczo Działkowe Forum.
Najlepsi polscy Fachowcy. Bazy wiedzy praktycznej. Porady.

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Przeszukiwarka poniższego WĄTKU:
Idź do strony nr...     1, 2, 3, 4, 5 ... 7  
Autor Wiadomość
retsma
 Tytuł: Senecio / Starzec - pomocy
PostNapisane: 6 wrz 2013, o 11:12 
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony

---
Witam i proszę o pomoc :)

Kupiłam w połowie zeszłego roku sukulenta, jak się później okazało, jest to starzec segmentowy. W zimie ledwo go odratowałam (dzięki Waszej pomocy), zaczął bardzo szybko rosnąć. Później okazało się, że z ziemi wyrastają dwa kolejne :) poczekałam, aż urosną, mama je przesadziła (ja się trochę bałam), no i teraz rosną sobie osobno. Okazało się niedawno, że u każdego sukulenta z ziemi wyrasta kolejny sąsiad, więc łącznie będzie ich już 6.

Mam kilka pytań, gdyż jestem kompletnie zielona w tych kwestiach, a nie chciałabym zrobić im krzywdy.
1. Największy z sukulentów jest, jak widać na zdjęciu, przywiązany do patyczka, inaczej się przewraca. Czy tak powinno być? Tzn. czy to normalne, że rośnie do góry i nie potrafi "utrzymać pionu"?
2. Co z nowymi sukulentami? Kiedy je przesadzić, jak o nie zadbać?
3. Jak te sukulenty się rozmnażają? Nic poza podlewaniem nie robię, a one nagle wyrastają a później to już tylko roosnąą w bardzo szybkim tempie.
4. Jak widać na zdjęciach, sukulenty stoją na dobrze oświetlonym parapecie (wschód), ale mimo to "wyginają" się w różne strony. Staram się je w miarę możliwości ustawiać tak, żeby rosły prosto, ale one później i tak robią co chcą. Dlatego trochę obawiałam się przywiązania największego do patyka - bałam się, że się połamie.
5. Jeśli już będę je przesadzać - jakiej wielkości powinny to być doniczki? Czy największy sukulent może na razie zostać w tej doniczce w jakiej jest?

Dziękuję za pomoc, będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki :)

Zdjęcia:
Największy sukulent:
http://img62.imageshack.us/img62/5717/ri0f.jpg