Kaktusy Klexa

Awatar użytkownika
klex
50p
50p
Posty: 55
Od: 17 wrz 2010, o 19:08
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Kaktusy Klexa

Post »

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy, pewnie nieraz zdaży mi się zrobić coś inaczej niż obowiązujące tutaj zasady. Proszę o troszeczkę cierpliwości a zapewne niebawem wszystko ogarne jak trzeba :)
Na początku chciałbym przedstawić kaktusy które posiadam (bądź posiadałem)
Przyznam się od razu że jestem raczej laikiem i nawet nie znam nazw wielu kaktusów.
W tym roku bardzo zainteresowały mnie kaktusy zimotrwałe które wpłynęły również na zwiększenie zainteresowania kaktusami ciepłolubnymi.
Na samym początku chciałbym się pochwalić moim echinopsis multiplex.
Zerwałem go kiedyś na klatce schodowej jako taką malutką kuleczkę spośród wielu dzieci wiekszego echinopsisa.
Trzymałem go na balkonie w pełnym słońcu od pierwszych nie mroźnych nocy aż do czasu kiedy temperatura nocą spadała do lekkich przymrozków. Postepowałem tak rok w rok a zimą trzymałem go w totalnej suszy na oknie klatki schodowej. Musze powiedzieć że takiego olbrzyma nie widziałem jeszcze u nikogo a kiedy zakwitał to również wyprzedzał chyba wiekszość echinopsisów które widziałem.
Najwieksza liczba kwiatów jaką mnie obdarował to 19 szt. w jednym rzucie + później jeszcze kika pojedyńczych.
1.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Opuntia Brasiliopuntia brasiliensis
Obrazek Obrazek

3. Mammillaria Spinosissima
Nie wiem tylko co się stało ale kiedy ją kupiłem miała kolce zakrzywione na końcach(widać to w dolnej części) natomiast to co urosło pod moją opieką nie posiada zakrzywień na kolcach.
Obrazek Obrazek

4. Echinokaktus Grusonii
Obrazek

5. Opuntia Microdasys
Obrazek Obrazek

Obrazek

6. Opuntia Camanchica (zimotrwała)
Obrazek Obrazek

7. Opuntia Phaecantha v.camanchica (zimotrwała)
Obrazek Obrazek

8. Opuntia Humifusa (zimotrwała)
Obrazek

9. Opuntia Fragilis (zimotrwała)
Obrazek

10. Cereus ??
Obrazek

11. Mammilaria Matudae
Obrazek Obrazek