Powrót na główną stronę Forum. Ogrodniczo Działkowe Forum.
Najlepsi polscy Fachowcy. Bazy wiedzy praktycznej. Porady.

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Przeszukiwarka poniższego WĄTKU:
Idź do strony nr...     1, 2, 3, 4, 5 ... 21  
Autor Wiadomość
Agnieszka Gie
 Tytuł: Podlewanie kaktusów i sukulentów
PostNapisane: 16 cze 2008, o 12:26 
100p
100p

więcej niż 1
Witam wszystkich :)

Mam krótkie pytanko dotyczące podlewania kaktusów i sukulentów. Niedawno kupiłam w Biedronce kilka sztuk, niestety w kiepskim stanie. Od razu przesadziłam i podlałam.

Nie mam doświadczenia z kaktusami i nie wiem jak powinnam podlewać je dalej. Czy poczekać aż ziemia całkiem im przeschnie i delikatnie podlać czy raczej podlewać bardzo rzadko, tak żeby przez dłuższy czas miały sucho. Wiem, że kaktusy nie lubią mieć zbyt mokro i nie chciałabym ich przelać.

Moje roślinki to echinopsis, dwie opuncje i chyba aloes :D

Zobacz profil Wyślij e-mail      

blabla
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2008, o 14:18 
-Moderator Forum-.
-Moderator Forum-.

więcej niż 1
Największym błędem było podlanie roślin bezpośrednio po przesadzeniu. Wtedy uszkodzone korzenie najłatwiej ulegają infekcjom. Jeśli chodzi o ogólne zasady podlewania - to w okresie wegetacji należy obficie podlewać w momencie, gdy podłoże zupełnie wyschnie. Natomiast w okresie spoczynku nie podlewa się wcale.

Agnieszka Gie
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2008, o 14:50 
100p
100p

więcej niż 1
hmmmm... szkoda, że nie poczytałam trochę na ten temat zanim je przesadziłam. może nie będzie tak źle, właśnie zauważyłam że jedna z opuncji zaczęła wypuszczać nowe listki (jeżeli można je tak nazwać :) )
dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze tylko jedno pytanie. jeżeli nie można ich podlewać po przesadzeniu to jak długo należy poczekać z podlewaniem?

Basia k
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2008, o 15:52 
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Około tygodnia

Kaktusiarz
 Tytuł: Jak cząsto podlewacie swoje kaktusy ?
PostNapisane: 25 mar 2010, o 14:20 
50p