Orchidea-problem:/ratunek dla phalaenopsis

Fawin
50p
50p
Posty: 95
Od: 5 sty 2008, o 10:06
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Ustroń

Orchidea-problem:/ratunek dla phalaenopsis

Post »

Witam wsztstkich, to mój pierwszy post na tym forum.

Przejdę od razu do rzeczy, a mianowicie mam orchideę, chyba phalenopsis orchid i coś się zaczło złego z nią dziać, pęd kwiatowy usechł, zostały tylko dwa liście w miejscu gdzie te liście się stykają na wierzchu tkanka jest jakby zwęglona, niektóre korzenie powietrzne pousychały lub mają poparzenie słoneczne (nie wiem dokładnie).

Rośnie w korze, nie wiem jakiej (nie znam się), podlewam ją 2 razy w tygodniu poprzez obfite zraszanie kory oraz korzeni powietrznych. Stoi na południowym oknie, wcześniej stała w kącie pokoju.
Jej zły stan na pewno nie jest spowodowany aklimatyzacją, ponieważ mam ją od czerwca. Wcześniej pięknie kwitnęła, teraz jej rozwój od praktycznie połowy roku jest zatrzymany, rosną tylko korzenie, rzadnych zalążków liści nie widać.

Proszę o pomoc i niepodawanie fachowych terminów, ponieważ w dziedzinie roślin egzotycznych jestem całkowicie zielony.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Pawel91
200p
200p
Posty: 264
Od: 4 sty 2008, o 19:39
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post »

Pozycja czyli południowe okno jest bardzo dobra.
Ale według mnie problem jest zbym częste podlewanie, proponuje Ci taki system podlewania:
Podlewaj raz na 7 dni (zanurzając kwiat do małego wiadereczka z woda o temp. pokojowej naokoło 5 min, a następnie czekaj aż dokładnie okapie, nie możesz dopuścić do tego, aby w podstawce była woda po podlaniu, stroczyki tego nie lubią !!!!)
Widać, że twój storczyk jest solidnie podlany ;/ ma zielone korzenie. Jeśli będzie miał bardzo sucho ich barwa zmieni się na srebrną.
Pęd kwiatowy na pewno wypuści :) mi już wypuściła 3 :)

Życzę powodzenia w hodowli :)
Awatar użytkownika
Mariolka
200p
200p
Posty: 312
Od: 7 sie 2007, o 17:48