Chory storczyk - porady

ODPOWIEDZ
Lajla
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 16
Od: 20 lip 2010, o 17:02
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Lublin

Chory storczyk - porady

Post »

Witam wszystkich Forumowiczów. Założyłam konto, ponieważ w ubiegłym tygodniu dostałam orchideę, a dzisiaj zauważyłam, że coś z nią jest nie tak. Przyznaję się bez bicia, że nie znam się na orchideach, mam dużo kwiatów w domu, ale nie są to storczyki. Tego sama wybrałam tydzień temu we wtorek. Przyniosłam go do domu (kupiony był w kwiaciarni), podróż miał max 30 min., niestety w upalny dzień. Wszystko było w porządku. Sprzedająca powiedziała o sobotnich kąpielach, więc "kąpałam" go 20-30 min. tak jak powiedziała i wszystko było ok. A dziś widzę, że pączki których ma kilka, lekko się marszczą i nabierają pomarańczowego koloru, tak jakby opadały i usychały, a kwiaty nie są już wyprostowane tylko jakby chciały się zamknąć. Przestawiłam go na parapet dzisiaj, bo przeczytałam na forum, że może ma za mało słońca, bo postawiony był na stole, więc mam nadzieję. że teraz będzie lepiej. Jeśli ktoś z was zna przyczynę, co mogłam zrobić nie tak, bardzo proszę o radę. Jest piękny i nie chcę go stracić. Czytałam też na temat przelania, ale nie do końca umiem określić, jak wygląda przelanie. Pomocy :(
efcia111
200p
200p
Posty: 282
Od: 3 cze 2010, o 15:28
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: ok Wrocławia

Re: Problem z nową Orchideą

Post »

Moim (niedoświadczonym jeszcze) zdaniem wydaje mi się, że twój storczyk się aklimatyzuje. Zaszkodziła mu zmiana miejsca. Chyba niektóre tak reagują. I raczej już nic z tym nie zrobisz. Ale poczekaj jeszcze na wypowiedź eksperta
Pozdrawiam, Ewa :)

Moje storczyki :D
Lajla
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 16
Od: 20 lip 2010, o 17:02
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z nową Orchideą

Post »