Ludisia discolor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AlfaXIII
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1814
Od: 5 cze 2006, o 12:31
Lokalizacja: Kraków

Ludisia discolor

Post »

Właśnie trafiła w moje ręce roślinka o nazwie Ludisia discolor. Już wiem, że to storczyk. Dlatego piszę tutaj z ogromną prośbą do Jovanki o pomoc.
Roślinka jest w stanie opłakanym a ja nie mam bladego pojęcia co z nią zrobić. W tej dziedzinie jestem kompletnym laikiem. Dotychczas mój kontakt ze storczykami ograniczał się do piania z zachwytu nad okazami oglądanymi w różnych miejscach w tym i na tym forum :) Kompletnie nie wiem od czego zacząć. Może najpierw opiszę to coś co stoi mi przed oczyma. Zwykła, plastikowa doniczka średnicy 15 cm. Ze środka wyrasta pęd ok. 30 cm na którego czubku jest 6 liści. Ich barwa to ciemna zieleń wpadająca w bordo z jaśniejszymi paseczkami wzdłuż liścia. Najmłodsze listeczki są w połowie zaschnięte. Obok jest mniejszy pęd ok. 7 cm z 3 listeczkami. To wszystko tkwi w w bardzo mokrej ziemi. A już czytałam, że to chyba nie najlepiej :(
Jak na razie wpadłam w popłoch. Nie wiem od czego zacząć. Jaka doniczka, jaka ziemia, jak podlewać. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam cieplutko wszystkich storczykarzy :)
Marta
ps. znalazłam takie zdjęcie na stronce http://www.leserre.it/enciclopedia1302/ ... color.html
Obrazek
Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
moje zielone cz.1 i moje zielone cz.2
Jovanka
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Przyjaciel Forum - Ś.P.
Posty: 2422
Od: 29 cze 2006, o 00:04
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Post »

Witaj Marto :P


No to zaczynasz ekstremalnie :P czyli nic nie wiesz ,a bierzesz .
Nie jest to też złe, lecz wymaga poświęcenia, aby być pewnym ,ze to co się robi
nie zabije biedaka na starcie u Ciebie.

*Z opisu nie wynika tragedia ze storczykiem- spokojnie, bez paniki.On pewnie przekwitł i ..tyle, a po drodze ciut zasuszyli -póżniej chcieli utopić :roll: