Storczyki renatas

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
renatas
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 906
Od: 25 paź 2010, o 17:33
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Storczyki renatas

Post »

Witam wszystkich storczykomaniaków !!!
Od kilku miesięcy bardzo uważnie studiuję to forum, śledzę nowe wątki, analizuję, oglądam zdjęcia?Trzeba przyznać, że dużo już się od Was nauczyłam, ale też coraz bardziej się ?zarażam?, a moja lista wymarzonych niebezpiecznie się powiększa. Długo zaglądałam tu tak po cichutku, nie chcąc się wtrącać w fachowe dyskusje, ostatnio zaczęłam się wypowiadać w Waszych wątkach, a teraz myślę, że przyszedł już czas , aby się przedstawić i założyć własny wątek.
Moja miłość do storczyków zaczęła się dosyć dawno, bo jakieś 12 lat temu. Były to czasy, kiedy nie było jeszcze hybryd w marketach, storczyki bywały jedynie w kwiaciarniach. Ale przede wszystkim było bardzo mało informacji na temat uprawy tych pięknych roślin. Pamiętam, że prenumerowałam ?Kwietnik? ,gdzie czasami zdarzały się artykuły o storczykach, do dzisiaj przechowuję w segregatorze wycinki z tych gazet?no i nie było internetu (u mnie bynajmniej). Byłam wtedy szczęśliwą posiadaczką 2 phalaenopsisów i 1 cymbidium?.niestety z braku wiedzy o ich wymaganiach, a może z nadmiaru opieki nad nimi (zamęczyłam biedaki :cry: ) długo u mnie nie mieszkały?zostały po nich tylko zdjęcia...
Zrażona tymi niepowodzeniami na dłuuuuugi czas dałam sobie spokój ze storczykami. Stwierdziłam, że są zbyt piękne, abym je uśmiercała, wobec czego przerzuciłam się jedynie na ich podziwianie.
?Nawrót choroby? wrócił dzięki mojemu M , który dokładnie 3 lata temu podarował mi na urodziny cudnego falka, chyba sam nie wiedział wtedy ,co robi?...teraz chce mnie już leczyć i wciąż nie może uwierzyć w to , że jedynym lekarstwem na ?storczykozę? jest zakup kolejnego storczyka.